Jump to content

Blåneringstabbe


fleskebacon

Recommended Posts

Jeg skulle blånere opp igjen noen smådeler og enkelte områder på sleiden og pipa på 1911-en min, og kjøpte Mark Lee Express Blue #1 fra Brownells. Funka kjempefint det, helt til jeg la sleiden i bakepulver, som anvist i instruksjonene. Da forsvant den originale blåneringa...

 

En aldri så liten strek i regninga, for å si det pent.

 

Andre som har tilsvarende erfaringer med dette, eller er det noe feil med bakepulveret mitt?

 

DSC_0010 (Custom).JPG

Link to comment
Share on other sites

@erikraude Hm. Det streifa ikke tankene mine et sekund at "baking soda" kunne være noe annet enn bakepulver. Men det er kanskje "baking powder" som er bakepulver, og "baking soda" er natron. Jeg har jo natron også, men det tror jeg det er for seint å komme på nå... xD

 

Fordelen med dette er jo at jeg nå må sende bort hele pistolen til fullstendig blånering hos børsemaker, og da blir nok resultatet enda bedre enn først planlagt.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Fant tråden din, @Chiefen.v-2 - kjempemessige greier! Vurderer å gjøre det sjøl, men en børsemaker skal vel ikke ha all verden for jobben heller, nå som alt uansett er demontert, pussa og blåneringa er borte. La hele driten i eddik, så nå er alt blankt.

 

Det mest elendige er at det i utgangspunktet ikke var nødvendig å blånere opp igjen noe som helst, den hadde dyp og fin original Colt-blånering, så hele prosjektet var jo rent jåleri fra min side for å dekke over noen riper...

Edited by fleskebacon
Link to comment
Share on other sites

Det som ikke knekker deg styrker deg så knall i vei med et nytt forsøk. Hadde et blåneringforsøk som var så redselsfullt at jeg vurderte å skrote hele børse - men så fjernet jeg tegnene på fiasko og gikk på med krum hals. Helt topp ble det ikke men ikke på langt nær så katastrofalt som det første som var nærmere lilla.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg endte jo med å sette det bort til en børsemaker med skikkelig bad, angrer ikke på det. Ville nok aldri fått et så bra resultat sjøl.

 

Men jeg ser at de har blånert innsida av løpet også. Har inntrykk av at dette er litt krise på ekstreme presisjonsrifler, men på en skranglete pistol har det kanskje ikke all verden å si?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...