Jump to content

Swazi tahr hvordn type stoff


eivkie

Recommended Posts

Jeg hadde en slik Anorak som jeg solgte. Syens kvister og bar skrapte veldig på stoffet. Den er ikke på langt nær så støysvak som forgjengeren var. Syens også den var stiv å ha på, og ikke fornøyd med passformen. Dette er selvfølgelig veldig individuelt. Prøv å ta en titt på de hos Lyngdal våpen på ei messe?

Selv har jeg endt opp med en dress fra Jagdhund, i loden. Den tåler faktisk ei skur, uten å bli skikkelig våt. Helt lydløs, myk og varm, og vil fortsatt være varm, om den blir våt. Har brukt den i skikkelig varmt vær også, og den pusta bra. Har Arcteryx skalljakke å ta utenpå dersom det blir striregn.  

Kjøpte meg også en ny membrandress nå, Yukon fra Kuiu. Meget godt fornøyd! Den har ikke "stille" overflate, men stoffet si seg selv er ganske mykt, og lager mindre støy enn man skulle tro. Dette blir mitt valg til regnværsdager til fjelles. Til hjort, rådyr, elg osv, så blir det Jagdhunddressen! Den er som vadmel fin mht bål - den blir ikke hullete... 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

I stedet for å lage ny, bruker jeg denne tråden.
Min jaktdress Norrøna Forelhogna ble satt på en tøff test under elgjakt i Nordland i forrige uke.
Vind, plaskregn, sludd og søkkvåt skog, kratt og myrer, gjorde at på slutten av dagen var alt gjennommbløtt.
Den er noen år, men har vært stelt godt med og impregnert regelmessig.
Så tiden er moden for noe nytt til de dagene/ukene med skikkelig vått drittvær.

Både Swazi og Kuiu reklamerer med at de holder regn og vind ute under ekstreme forhold, men hva er erfaringene fra norske brukere?
Ser at @Kiwi anbefaler Kuiu Yukon.
Hva med Swazi Model Norway, noen som har brukt den?
Bråkete stoff betyr ikke all verden, da dette skal brukes på posteringsjakt når det bøtter ned.
Eller finns det andre merker som virkelig håndterer drittvær?
Til jakt i bedre vær har jeg diverse annet som fungerer bra nok.

Hva sier brukerne?
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...