Jump to content

120gr TTSX og GMX


kruttskalle

Recommended Posts

Formpresset og laget av mantelmateriale sliter den ikke med de samme trykkproblemene som mange andre massive kobberkuler. 

 

Det der skrives om GMX. Rart at det er akkurat det problemet du har da.

 

Har ladet opp 120gr TTSX og 129gr LRX og skal teste dem etterhvert. Bare litt heltisk nå.

Har også ladet opp 180gr TTSX ned mot 2300fps i .308w for kortere hold.

 

Har tidligere brukt 80gr TTSX i .243win på rådyr å det er kjempebra. Knall og fall i skuddet og fine slakt.

 

Edited by matsb
Link to comment
Share on other sites

Jeg har muligens skutt en 15-20 klovdyr med 120grn TTSX i 6,5. Bare gode erfaringer så langt. Ekstremt god presisjon i min R93- og de to kulene jeg har funnet igjen var helt som i reklamen. Mener de er moderat ladd, ca 820 m/s? Bruker også TTSX i cal 30, samt 7 og 8mm. Samme erfaringer her også. 

Link to comment
Share on other sites

Nei, heller det motsatte. Litt lite grunnlag enda, har bare brukt denne kula en 4-5 sesonger? Har samme  erfaring i 308W sammenlignet mot loddede kuler. Sammen med kompisen har vi muligens en 30-40 fellinger av hjort på innmark med 150 grns TTSX de siste årene- og begge mener fluktstrekningen er nærmest halvert mot loddede kuler. Kan være tilfeldigheter med så lite grunnlag, men troa er viktig :winke1: I enkelte tilfeller er det mye blodslott, men dette er det jo bare å skrape bort. Kjøttet er like fint. Ved bruk av blykule krever jo mattilsynet at alt kjøtt i en diameter på 20 cm rundt sårkanalen skal skjæres bort før salg- da blir det lite kjøtt igjen på et fjorsdyr... Derfor TTSX.

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...