Jump to content

Jaktfelt uten jegerprøve


PraktiskCTR

Recommended Posts

Hei!

 

Etter mange år med pistolskyting, både felt og dynamisk, så ønsker jeg å prøve meg på noe nytt - jaktfelt. Lurer dermed på hvordan det er med medlemskap i klubber, erverv av våpen og slikt til jaktfelt (etterhvert ønsker jeg også å begynne med langholdsskyting, men greit å lære seg å treffe ting på 200m først).

 

Må jeg ta jegerprøven for å erverve våpen til jaktfelt, eller er selve konkurransen/treningen grunn nok til erverv? Jeg har en AR-15 som jeg forhåpentligvis kan bruke til trening i første omgang for å finne ut om denne konkurranseformen er noe for meg, men jeg tviler på at jeg kan konkurrere med den så noe mer egnet må vel kjøpes inn etterhvert.

 

Hvilke forbund må jeg evt være med i? NJFF?

 

Alle tips mottas med takk :)

Link to comment
Share on other sites

15 minutter siden, Chiefen.v-2 skrev:

Trene får du nok lov til med AR. Men for konkuranse er det et krav at våpenet er lovlig til jskt.

Det er det jeg håper på :) Så får vi trent litt og sett om dette er noe vi syns er moro. Det er jo en del lavere tempo enn dynamisk, men det tror jeg vil bli en artig forandring.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...