Jump to content

Børsemaker/revolver guru på østlandet..?


Roffen

Recommended Posts

Fikk en liten aha opplevelse med S&W i går på banen. Vi var to stk som skjøt med 44 og 357 i 11-12 minus grader. Med original 357 fikk jeg 4 klikk på 25 skudd, 44-en var hadde tuna avtrekk og der var det mere klikk enn smell. Begge med kjøpe amo. Jeg skal kjøpe en 44 til felt Mag 2 og som backup våpen på Svalbard. Hadde tenkt til å tune avtrekket, men ble litt skeptisk. Vil den funke med kjøpeamo i 25minus og snødrift..?  tenkte å handle hos en flink børsemaker som kunne hjelpe meg med dette - noen som har tips om hvor jeg bør gå...?

Link to comment
Share on other sites

36 minutter siden, aps skrev:

Tempen påvirker uten tvil dette. 

Tuning av avtrekk krever federal myke hetter, med kjøpeammo begrenser det seg fort. 

Custom våpen, custom ammo

 

 

Vil det ikke være mulig å tune på en måte som også gir hardt anslag.. Litt hardere opptrekk, men definert lite stopp mot slutten...? Ev en mulighet for å stramme til et par hakk selv før man tar den med nordover..?  Et lite hull bak i skjefte, der man kan skru til fjæra noen hakk ..? Eller blir det litt i overkant "Reodor felgen"...? 

Link to comment
Share on other sites

Snakket med en børsemaker i går som skrur på S&W, han advarte mot noen form for tuning på en revolver som skal fungere som beskyttelse i et tøft klima. Så noen kompromiss mellom topp tunet DA avtrekk og isbjørnbeskyttelse virker ikke som en god løsning. På de Mag stevnene jeg har vært (felles Mag 1 og 2) har  mantra bland de erfarne skyteren vært å skyte DA med en gang - "lær deg å dra gjennom".  Selv syntes jeg det er helt OK å skyte SA med den tiden man har i Mag 2, så mulig det er den gordiske knuten her. Bare skyte SA i Mag 2. Ev stille litt ned på avtrekksvekta i SA, da det ikke påvirker kraften i anslaget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...