Jump to content

Selge mår


JanErik1970

Recommended Posts

Hei :-) 

Jeg har fått lov å sitte ut noen mårfeller hos en lokal bonde. Fikk en flott hann mår på 1,7 kilo her om dagen. 

Problemet mitt er, at jeg kan dessverre ikke sende den for utstopping. da kjerring i hus nekter meg å få henge opp et dødt dyr i stuen :P 

 

Så da er mitt spørsmål !  Er det folk som selger/kjøper  for utstopping ? Er det noe marked for slikt ? 

 

20180107_145919.jpg

received_10155858395441832 (1).jpeg

received_10155858395451832.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Har dere ikke andre rom enn stua i huset?

 

Jeg tror (merk tror) at markedet for utstoppede dyr er heller labert, og i alle fall ikke noe å tjene penger på for et så vanlig dyr som mår. Kanskje noen i området er interessert i pelsen for å prøve seg på beredning og skinnarbeid?

Link to comment
Share on other sites

27 minutter siden, SofaBamse skrev:

Har dere ikke andre rom enn stua i huset?

 

Jeg tror (merk tror) at markedet for utstoppede dyr er heller labert, og i alle fall ikke noe å tjene penger på for et så vanlig dyr som mår. Kanskje noen i området er interessert i pelsen for å prøve seg på beredning og skinnarbeid?

Er dessverre ingen andre rom hvor jeg kan ha den nei :-(  Jeg får ta å høre litt rundt om noen kan være interessert i pelsen . 

Link to comment
Share on other sites

Du vil ikke tjene penger ved å betale for utstopping, mtp videre salg. Bare ta en titt på mår som ligger på Finn.no til salgs der vs hva en utstopper skal ha for jobben. Men ser flere som kjøper mår til 200-250 kr stk. Anbefaler forresten gruppen "Fellefangst" på facebook! 

Link to comment
Share on other sites

11 timer siden, Slasse skrev:

Du vil ikke tjene penger ved å betale for utstopping, mtp videre salg. Bare ta en titt på mår som ligger på Finn.no til salgs der vs hva en utstopper skal ha for jobben. Men ser flere som kjøper mår til 200-250 kr stk. Anbefaler forresten gruppen "Fellefangst" på facebook! 

Ja jeg så det i går. men har en jeg kjenner som driver aktivt med fellefangst. Å han kunne få bruk for den. Å bra det :-) Sjal sjekke siden ut. Takk ! 

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...