Jump to content

Løp til Shilen DGA rustfri kasse


Tomas

Recommended Posts

Har en Shilen DGA kasse som jeg skal få montert 6 mm XC løp i. Har kontaktet R. Hansen og fått noen forslag, men ser at Brownells har rustfritt løp til en rimligere penge enn det Hansen har fra Shilen med 1:8 twist, ca 1000 kr rimligere  ( kr 5440 ) , artikkel nr 787000029. Børsa er ikke tiltenkt konkurranse på høyt nivå, heller hyggeskyting på bane, kanskje langhold om jeg får anledning og noe til jakt. Blir nok ikke jakt hvor det blir aktuelt å dra på våpenet særlig langt, da det utvilsomt vil veie mer enn normalt.

 

Forrige gang jeg var i kontakt med Roger Hansen spurte han om jeg ville ha tight neck kammer, etter å ha diskutert det her på kammeret  fikk jeg råd om å la det være da det gav kun marginelle fordeler presisjonsmessig. Så det ser jeg bort i fra, rustfritt løp holder lengre, og er også korresjonsbestandig, nå er vel også nye ikke rustfrie stålsorter godt korresjonsbestandig, så det er ikke sikkert at denne faktorene er noe å ta hensyn til. At rustfritt løp holder lengre er nok også tilfelle, men hvor mange tusen skudd utgjør det? Kan jeg like godt holde meg til et ikke rustfritt løp?

 

Hvordan forholder det seg når man monterer et ikke rustfritt løp i en rustfri låskasse sånn korresjonsmessig, tenker da på spenningsrekkefølge. Muligheter for korresjon i det mindre edle metallet, i dette tilfellet løpet.

Link to comment
Share on other sites

På 5.1.2018 den 18.36, Chiefen.v-2 skrev:

Prisen du fikk hos Hansen var vel fiks ferdig montert i din låskasse.

 

 

 

Prisen jeg fikk av Hansen er følgende: " selve løpet koster kr 5500 for c/m Walther, kr  6500 for rustfritt walther og kr 9200 for krieger.  Gjenging, kamring og gjenging for demper  ( derav 800 kr for gjenging for demper ) kr 4000.

 

Fikk også svar fra Brownells at de ikke hadde kammerbrotsj for 6 mm XC, så da faller det bort å benytte en lokal børsemaker som ikke har brotsj. Så da ender jeg nok opp med et Lothar Walter løp likevel.

 

Det ble ikke nevnt noe om dreing av løpsprofil, så jeg ser ikke bort i fra at det kommer i tillegg.

Edited by Tomas
Link to comment
Share on other sites

Hvis Shilen DGA er en normalkasse, er prisen fra Hansen:

L.WALTHER C/M LØP ,KOMPLETT MONTERT OG DREID ETTER ØNSKE,MAKS 66CM LENGDE,  kr 5500

I NORMALE KASSER SOM M98,700,SAKO.

L.WALTHER C/M LØP ,KOMPLETT MONTERT OG DREID ETTER ØNSKE,MAKS 66CM LENGDE,   kr 5500
I NORMALE KASSER SOM M98,700,SAKO
L.WALTHER C/M LØP ,KOMPLETT MONTERT OG DREID ETTER ØNSKE,MAKS 66CM LENGDE,   kr 5500
I NORMALE KASSER SOM M98,700,SAKO
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...