Jump to content

9,5mm lyddempere med 9mm hull


freezingduck

Recommended Posts

Kjøpte meg ny lyddemper til 375h&h. 

Demperen var merket med både maks 9,5mm og maks 8mm, så jeg tenkte at jeg får teste at den er stor nok før jeg tar den på banen. 

Slapp ei 375h&h kule ned igjennom demperen og den stoppet midtveis. 

Målte så innvendig hver enkelt modul. 

Dempermodulene er 10,5mm mens flammedemperen er 9,1mm.

 

Hva ville skjedd hvis jeg ikke hadde oppdaget det? 

Ødelagt demper og rifle, eller bare ødelagt demper? 

Denne var jo 1mm mindre diameter enn det det skal være. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hadde samme problem med en demper til .338 fra en større norsk produsent. Jeg sjekket imidlertid ikke før jeg skjøt. Ingen treff i skiva og jeg kunne riste deler ut av dempern. Viste seg et gjengestykket ikke var borret opp til rett størrelse, men hadde 6.5 mm hull!. Gikk bra med børsa.

IMG_1420.JPG

Edited by tezak
Link to comment
Share on other sites

Tja, det skulle vel i en perfekt verden ikke vært nødvendig. Etter å ha vært vitne til hvordan ansatte i en stor (ekstra ekstra stor sådan) norsk butikkjede røsker ut skuffen med lyddempere og går gjennom alle eskene for å finne rett modell, ta ut en gjengebeskytter, finne en manual osv. er det ikke rart om man kan ende opp med en .22-modell når man tror man har kjøpt .338.

 

Jeg har i alle fall aldri sjekket om det faktisk var diesel som kom ut av pumpa, jeg regner jo med at de som kommer med tankbilen på Shell fyller riktig :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...