Jump to content

Einhak kikkertsikte


Bjørn3n

Recommended Posts

Heisann. Skal kjøpe en Browning x Bolt Medallion. Jeg har ervervet et zeiss kikkertsikte tidligere brukt på dobbelrifle og den har einhak montasje. selve kikkerten har en "rail" under. Går det an å bruke vanlig montasje med ring på en slik? Fins det adapter? vil nødig påkoste einhak montasje rail på en Bolt Medallion. Takker for svar.

Link to comment
Share on other sites

36 minutter siden, Skaubjønn skrev:

Hva slags baser har du? Finnes alle typer montasjer til zeiss skinne. Einhak kan du bare skru av

er ikke helt inne på det tekniske.. nå forstår jeg, beklager. Jeg trodde at skinnene bare var for einhak fester...

Link to comment
Share on other sites

Du har to deler til en kikkertsiktemontasje. Den som står på børsa (basene) og den som står på kikkertsiktet. Vanligvis er det ringer på kikkertsiktet. Sikter som har skinne bruker deler som passer til skinna. For at det skal være riktig må disse delene passe til delene på rifla (basene). Ta med deg børsa og siktet til en våpenbutikk i nærheten, så har de antakelig det du trenger. Alternativt kan du finne ut av hvilke baser du har, og bestille skinnemontasje som passer. Zeiss har litt ulike skinner på nye og eldre sikter, så det er lurt at du sjekker hvilken modell det er så du er sikker på å handle rett.

 

For øvrig: hakemontasje er dyrt. Men, dette er tilpasset for hånd. De hakemontasjedelene som står på ditt sikte passer til basene på den dobbeltrifla de sto på før. Det KAN hende at de passer i andre baser, men det blir litt lotto. De delene du har bør altså følge med dobbeltrifla.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...