Jump to content

Bakgrunn til feste for blinker


Finni84

Recommended Posts

For meg er feste og bakgrunn to forskjellige ting. For feste ville jeg laget en ramme der jeg kunne tre ned skiva ovenfra, evt stikke inn fra sida med en finerplate bak. Så må en sikre bakgrunnen i tråd med det kaliber som skal brukes.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...
På 2.1.2018 den 19.45, Finni84 skrev:

Bygget skytebane hjemme, men lurte på om dere hadde noen bra ide til bakgrunn for feste av papp blinker?

Treplate med hvit bakgrunn . By the way: Skytterlinken har blinker med hvit bakgrunn på 50 x 50 cm (vokset papp)...kjempefine blinker for å registrere skudd som ikke sitter "riktig der de skal"....

Link to comment
Share on other sites

På 10.3.2018 den 21.30, Berbu skrev:

Www.feltsystem.no Blinker trykket på plastplater som tåler all slags vær og kan lappes selv under vann.

 

Veeeel - det er en sannhet med "ganske store modifikasjoner", eller, rettere sagt - det er ikke sant.

 

Vi hadde feltstevne med dette systemet, og det siste laget fikk ganske mange treff, etter som lappene fra laga før lå strødd under figuren. Det hjalp ikke å trykke og gni dem fast, de satt ikke, når kulene traff den harde plasten. Jeg kan jo legge til at det var ca. - 10, og blinkene var satt opp dagen før, og det var ca. - 20 om natta. Kvit og svart gaffatape ville kanskje funket.

 

En annen ting er at vanlige 6,5-kuler river ut et omtrent rektangulære hull, som er stort nok for en .50 BMG. Lappene blir i minste laget, gaffatapen dekker forhåpentligvis.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...