Jump to content

Weihrauch vs Anschutz vs ?


Ruger #1

Recommended Posts

 

Har fundert litt på en ny salong i det siste. Ikke akkurat i samme kategori som kjerringa tenker på, men den skal jeg vri meg unna med en blomsterkvast :winke1:

Har akkurat nå en CZ455 American med løp i .22LR, .22WMR, og .17HMR. Yodave osv..Utenom .22LR løpet, har de to andre stått lagret siden prøveskytning. Har .223 løp til Blaseren som dekker behovet, og mer til. Har også vært innom heldempet, men det blir for vinglete, og leketøy.Ei litt mer voksen, dedikert treningsrifle, gjerne vellaget, og pen i .22LR er det jeg ser etter. Er etterhvert kresen på avtrekk.

Er kjent med boltgangen,avtrekket, og presisjonen på Anschutzvåpen, etter mange år med miniatyrskyting. Er den tilnærmet på en Weihrauch HW66 Production ?

Ser ut til å koste litt mindre enn en tilsvarende Anschutz. 

Har hatt Weihrauch luftgevær ( til jeg kjøpte verdens beste fjærdrevne luffe, FWB 300S), nydelig avtrekk, men spiste kikkerter, og for ikke å nevne sweetpoints for å holde treffpunkt. Alt ellers på nevnte luffe, oste tysk kvalitet.

Hva med andre ? Husker jeg siklet på noen nydelig laget Kimber salongrifler engang, men de er vel ute av produksjon ?

Enkeltskudd er ute av bildet, må være bolt og magasin.

 

 

 

 

Edited by Ruger #1
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@msteiro Nytt eller brukt betyr ikke så mye, så lenge det er bra. En .22 blir neppe utslitt dersom den er av kvalitet. 54 mekanismen, eller tilsvarende er ønsket. Har sett på brukte skiskyttervåpen. Finnes det aftermarked jakt/sporterstokker å få kjøpt til disse ? Hva med Weihrauch HW66 Production som jeg nevnte i trådstarten ? Noen med erfaring med denne ?

Ser poenget ditt ang. avtrekk. Etter mange år med FWB300, så blir man kresen, man blir også avslørt fort, dersom man gjør feil :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Handlet Anschutz 1416HB links, i tillegg til presisjon osv har den voksne mål.

Prisen ble igrunnen ikke mye over det en ny CZ med alle mods folk gjør koster.

 

Fullt mulig å bygge om mod54 enkeltskudd til magasinrifle. Enten med orginale deler eller deler fra cz. Krever tilgang på fres. Evt betale børsis det det koster.

Link to comment
Share on other sites

Angrer nå at jeg kvittet meg med alle børsene fra et nedlagt bedriftsidrettslag. Ble sittende alene med 5-6 enkeltskudds miniatyrrifler. Flere Anschutz, og gode gamle Valmet. Blant disse var det både 54, og 64 mekanismer.

Får legge ut CZ'en for salg, og være på hugget når noe fristende dukker opp.

Har noen av dere med Anschutz fått gjenget for demper ? Løpene på disse er vel choket. Har det noe å si ? , og i tilfelle hvilken gjengedim ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Har en Weihrauch 66 i 22 hornet boltrifle. Ligner på ei salongrifle. Søylebedda fra fabrikk å matchavtrekk. Avtrekke er nesten litt for lett for jaktbruk. Alt på børsa oser av kvalitet å presisjonen er bra, selv med hornet som er kjent for å være litt vrien. Er ikke sikker på vinkelen på hevarmsløftet, men er langt unna 90 grader. Solid forelskelse som kommer til å utvikle seg til kjærlighet.! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Kotelett Sjekka ut pris på en Weihrauch HW66 med tommehullstokk i 17 hornet. Den var ca 5k billigere enn den nye Anschutz 1771 i samme kaliber. Jeg endte opp med sistnevnte (er i bestilling) men utfra det jeg har lest på nett i hvert fall så er det vel ikke mye innenfor finkalibrede jaktrifler som kan konkurrere med disse. Hadde man hatt mulighet for en mer romslig jaktgarderobe så hadde jeg vel endt opp med begge i forskjellige kalibre.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...