Jump to content

NSF 100-på-topp


Ørret

Recommended Posts

Det er de 100 beste resultat som er innrapportert til NSF fra stevne. Alt etter hva du legger inn som søke ref.

Når det er sagt så er den ubrukelig ift fsu hvor du får en mengde statistikker. Som desverre blir lagt ned fra nyttår da NSF ikke ser hensikten med den... Det er mange som er svært skuffet over NSF omkring dette!

 

Link: FSU, statistikk for NSF øvelser

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Jeger90: Jeg kan i hvert fall forklare deg to svakheter. 1. Feltstatistikken. Den er rangert kun ut fra poeng og uavhengig av hva som var max i akkurat den løypa og uavhengig av vanskelighetsgrad. Med andre ord verdiløs.

2. Om du sorterer på aldersklasse, f. eks M, V50, V60, så får du resultater fra mesterskap, NM, DM, KM der en har slike klasser. Om du derimot sorterer på kvalitetsklasser, A, B, C, D, så får du resultater fra åpne stevner der det ikke var mesterskap.

 

Det jobbes med å få til fornuftig og interessant statistikk i NSF-systemet, men dette er langt fra på plass. I det minste kunne en fortsatt med fsu.no inntil en hadde et brukbart alternativ på plass.

 

Edited by nhd
Link to comment
Share on other sites

Ja er kjent med fsu. Derimot 100påtopp fikk meg til å klø meg hodet. Var riktignok bare en rask titt jeg tok, men ble ikke så klok av resultatet selv om jeg fant meg selv der. Er hovedsakelig feltskytter, så det er det jeg søkte etter.

 

En annen ting som irriterer meg er den nye løsningen med bl.a terminlisten. Funker ikke på iPhone. Må ta frem pcen hver gang jeg skal inn på skyting.no sine lister. 

Edited by Jeger90
Link to comment
Share on other sites

Alle som har litt greie på data kan lage et program for topplister, terminlister, klasseføring, resultatlister,hjemmesider mm.

 Men de er kun noen få som kan lage et system som alle forstår

FSU sine sider har god oversikt og lette  å se gjennom, de samme var dei gamle terminlistene. 

NSF sine sider er kronglite og tidkrevene å finne ut av. Kjenner mange skyttere som sjelden er inn på NSF sine sider, og skytternytt er de ikke mange som leser lenger.

Sist jeg var inne og såg på startkorten mitt , virker de som dei hadde brukt systemet til Norsk tipping.

NSF jobber hart for at alt som fungerer skal forandres på.

 

  

Link to comment
Share on other sites

På 29.12.2017 den 18.05, nhd skrev:

Det jobbes med å få til fornuftig og interessant statistikk i NSF-systemet, men dette er langt fra på plass.

 

 

Hvor har du det ifra at det jobbes med en slik løsning?

Det er ikke det som har blitt sagt for 2018 hvertfall. Noe jeg har fra en sikker kilde

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...