Jump to content

Nok en gammel arvet hagle


BaconErGodtNamNamNAm

Recommended Posts

5a35864176f7d_Bildetatt16_12_17kl_21_382.jpg.1dbe35bc617753f4e1eba9fffd5e3e59.jpg

 

Hei. 

Jeg er i ferd med å overta en gammel hagle fra min far.
Han fikk den av sin far i 1985.

 

Haglen skal selvsagt registreres nå som den skal skifte eier igjen og i den forbindelse trenger jeg hjelp fra dere guruer.
 

Alt av merkinger er på kyrillisk , den er merket med cccp og årstallet 1961

Hva skal jeg skrive på søknaden i feltene Fabrikkmerke, Modellbetegnelse og Nummer?

 

 

 

 



 

Link to comment
Share on other sites

Jeg sjekket litt gamle tråder og rundt omkring. Baikal ble ikke tatt i bruk som merkenavn før 1963, og din hagle er definitivt en Izhevsk. Den mest eksporterte sideliggeren i de årene (1961 var et av de første årene Sovjetunionen eksporterte jaktvåpen, om ikke det aller første, så det er litt stilig.) var modell 54. Om overgangen mellom låskassen og kolben er rett, er det en modell 54, er den halvsirkelformet er det en modell 58. Serienummeret er (bokstav) I (tall) 0365.

 

Er du fortsatt i tvil kan du jo prøve å spørre han her: https://sportingbookworm.wordpress.com/2015/12/15/export-of-soviet-guns-part-i/comment-page-1/#comment-916

Edited by Lille Arne
Feil modellnummer.
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
På ‎17‎.‎12‎.‎2017 den 19.27, Lille Arne skrev:

Jeg sjekket litt gamle tråder og rundt omkring. Baikal ble ikke tatt i bruk som merkenavn før 1963, og din hagle er definitivt en Izhevsk. Den mest eksporterte sideliggeren i de årene (1961 var et av de første årene Sovjetunionen eksporterte jaktvåpen, om ikke det aller første, så det er litt stilig.) var modell 54. Om overgangen mellom låskassen og kolben er rett, er det en modell 54, er den halvsirkelformet er det en modell 58. Serienummeret er (bokstav) I (tall) 0365.

 

Er du fortsatt i tvil kan du jo prøve å spørre han her: https://sportingbookworm.wordpress.com/2015/12/15/export-of-soviet-guns-part-i/comment-page-1/#comment-916


Tusen takk for god hjelp. Det viste seg at det var en Izh-54!  Den er nå registrert på tredje generasjon, klar for and og gås. :)

Edited by BaconErGodtNamNamNAm
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...