Jump to content

Ønsker en 9mm til. Trenger hjelp!


pelsjager

Recommended Posts

Jeg er å skyter ca hver 2. uke. Så er en halvaktiv hobbyskytter. Har veldig lyst til å kjøpe en Luger p08. Noen som vet hvordan jeg kan få til dette når jeg har følgende pistoler fra før:

- 22lr PPK til fin-felt

- Glock 19 9mm til spesial-klasse

- Colt 45 - militær-klasse

- S&W mag 44. til Magnum-klasse

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, pelsjager skrev:

Jeg er å skyter ca hver 2. uke. Så er en halvaktiv hobbyskytter. Har veldig lyst til å kjøpe en Luger p08. Noen som vet hvordan jeg kan få til dette når jeg har følgende pistoler fra før:

- 22lr PPK til fin-felt

- Glock 19 9mm til spesial-klasse

- Colt 45 - militær-klasse

- S&W mag 44. til Magnum-klasse

 

hvis du har konkuranser nok til det ( 4 stk). Så er det bare å søke om det og argumentere for at glock 19 du har ikke er egnet til grovfelt ( litt i forhold til hvor god innsikt i skyttersporten våpenkontoret du sogner til er. i verste fall må du "selge" glocken og søke om ny pistol i spesial etter erverv av 9 mm i grov. 

Link to comment
Share on other sites

I NSF er det 8 klasser: fin, grov, revolver, militær, spesialrevolver, spesialpistol, magnum 1 og magnum 2.

Med de våpnene du har nå kan du søke egen revolver til revolverklassen, men du må tilfredsstille Politiets krav som ‘Mosjonsskytter’ (bl.a minimum deltagelse på 4 stevner).

 

Skyter du 10 militærstevner så kan du søke en ny 9mm som reservevåpen i Militær.

 

politiets-behandling-av-vapensaker.pdf

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...