Jump to content

Krieghoff Ultra 20/6×70R


358 Win

Recommended Posts

 

Skrev et innlegg dengang jeg fikk børsa. Begynner å bli noen år siden. Allerede når jeg bestilte børsa var meningen at jeg skulle bytte stokk på denne. Jeg avskyr "bayersk" kinnbakke  og svinerygg  som er standard på Ultra , men det kosta 25 lapper å få stokken slik man ville ha den og da var ikke valnøtten allverdens heller. 

Så etter å ha fått tak i et flott emne hos nøttetreimport.no ble børsa og emnet ble levert hos Vågsland våpen i Drangedal.  

Det varte og rakk men i går kom børsa i posten og jeg ble ikke skuffet. (Litt dårlig lys og mobilkamera )

 

 

 

20171209_054627.jpg

20171209_054432.jpg

20171209_054342.jpg

20171209_055220.jpg

20171209_054711.jpg

20171209_055456.jpg

20171209_055727.jpg

Edited by 358 Win
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Fikk skutt inn børsa i halvmørket i ettermiddag.  Skjøt inn med 85 gr HORNADY  interbond   Nesten likt går 80 HORNADY fmj . Skjøt også et par Rottweil Brenneke 70 mm . Disse treffer ca 7 cm kl 2 i forhold til rifleskudda på 75 meter. (Siktepunkt er prisme nede til venstre)

Prøvde både Federal, Remington og ROTTWEIL  Brenneke MAGNUM men disse gikk enda noen cm høyere . 

Og i morra skal børsa på jakt 

20171208_152018.jpg

Edited by 358 Win
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

23 timer siden, flyfisher skrev:

Gratulerer med flott børse... du skriver varte og rakk med å få tillaget stokken hos Vågsland... hvor lenge tok det egentlig ?   jeg vurderer det samme på min drilling, men er redd jeg er uten våpen til høsten om jeg leverer i Januar.. 

Jeg leverte børsa i februar 13. Men var min feil også for jeg sa det ikke hastet . Jeg traff han på div messer også  og sa fortsatt at det ikke hastet, for det gjorde det heller ikke.  Så da jeg sa jeg måtte ha den gikk det ikke mange månedene . Så vil anta at leverer du børsa i januar og presiserer at du må ha den til høsten får du nok det. 

Jeg kommer til å bruke Vågsland på neste prosjekt også (helstokk krag)  når den kommer 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...