Jump to content

Gratis Hylsevasker


JohnS

Recommended Posts

Så skulle ha kjøpt meg en trommel å vaske hylsene med, men enn så lenge så bruker jeg denne metoden beskrevet her.

Best av allt, den er gratis i anskaffelse, koster kun bittelitt av vaskemiddel, bruker da "vanlig" tablett som man bruker til oppvaskmaskin, noe de aller fleste har hjemme i skapet.

 

1. Er du ute å fyller bensin på en bensinstasjon om dagen, så står det som regel en kurv med tomme spyleveskekanner der, 4 litre og 1 litre som regel.

Plukk opp ei tom kanne med kork 4 liter, ta også med en ekstra kork fra ei annen kanne (samme type kork/kanne)

 

2. Vel hjemme så lag noen huller i kork nr 2, enten med et bor mellom 5-7mm, en 8-10 hull funker fint

Vipps så har man en hylsevasker, med sil som brukes ved skylling,

 

3. Fyll kanna med ønsket antall pistolhylser, jeg bruker å ha en 150-250 hylser om gangen av 38 spesial og 45acp

Fyll varmt vann ca halvfullt i kanna, må minst dekke godt over hylsene som ligger der

Ha i en oppvasktabelett (jeg tar av den tynne plasten rundt tabletten først)

Rist litt rundt med kanna, la hvile noen minutter mens du kan lade mer ammo eller glo på tv boksen

Repeat det som står over et par tre ganger, jeg lar den så stå ca 45min til en time, rister så en siste gang rundt litt, før jeg tar på kork nr 2 med hulles som siler ut vannet uten å helle ut hylsene.

Skyller da en 4-5 ganger med kaldt vann og vipps så har du rene hylser igjen som er klar til å lades på nytt.

 

Jeg bruker også å legge de ferdig vaska hylsene på et bakepapir, sette varmluft på ovnen ca 75`c, "bake" de i ca 1 time så er de tørre å fine igjen, IKKE bruk høy varme, kan påvirke herdinga i hylsene

 

Litt manual jobb, så er hylsene reine igjen, ikke så seriøst, men gratis og ja det funker, hvis en gidder å jobbe litt

 

https://imgur.com/a/Nm9lA

 

 

hylser 2.JPG

Edited by JohnS
Bilde
  • Like 7
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...