Jump to content

Tørrtrening på "lekevåpen"


Pnor

Recommended Posts

Jeg håper noen har har tips og/eller alternativer på å trene avtrekk uten det faktiske våpenet.

Jeg får nemlig ikke tørrtrent med mine egne våpen da jeg mye av tiden oppholder meg i pendlerbolig uten tilgang til våpen.

 

Har selv lurt på om jeg skal kjøpe en luft/softgun-pistol for å trene avtrekk, men noe usikker på om det egentlig gir en god nok effekt.

Vil tro noen her har erfaringer med problemstillingen?

 

Mvh

Pnor

Edited by Pnor
Link to comment
Share on other sites

Etter min mening, er et "lekevåpen" verdiløst. :) Først når du kommer over i gruppen våpen, med en god kvalitet (les; avtrekk, siker) som er relevante, for skytingen du ønsker å bedrive har dette et peng. En match luftpistol, er gunstig. Billig skrap, hjelper ikke.

 

Når en har lært basale "ting" som stilling, pust, sikte, m.m., er det kun koordinasjon av siktebilde og avtrekk som gjelder.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar.

 

Jeg skal sjekke ut Weihrauch HW40 PCA. Den ser ut som en grei pistol for generell presisjonsskyting.

Selv om den neppe måler seg med en match-grade luftpistol, så er jeg relativt ny innen skytesporten, så er ikke millimetersamlingen jeg øver på nå. :D

 

Edited by Pnor
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Får oppdatere tråden og legge til at jeg endte med å kjøpe en HW40PCA.

Har gått noen hundre skudd, og er veldig fornøyd med både avtrekk og presisjon.

 

Beverensport leverte dessuten veldig raskt med post til Østlandet.

Link to comment
Share on other sites

Om du ønsker å blåse budsjettet fullstendig kan en Morini CM 162EI med Scatt Basic anbefales på det varmeste :)

 

Dersom du skyter med normale .22 match våpen (Pardini, Benelli, etc.) så har du samme type sikter på luft og .22. Det du ønsker å oppnå ved tørrtrening er at siktebildet er i samme område ved siktig, avtrekk og etterhold. Scatt er nådeløs når det kommer til å vise hvor ustødig du er på hånda, men er et godt hjelpemiddel for å analysere om du under selve avtrekket beveger våpenet (rykk / napp).

 

Her en gjennomgang av pro-utgaven, basic har ikke like mye analysemuligheter:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...