Jump to content

Lapua Subsonic 308win


Sakoen75

Recommended Posts

  • 2 years later...

Henrik 123, samling ca innom en femkrone. Satte bare 2 skudd på ca (fritt etter hukommelsen) 40 og 2 på 60 m etterpå for å synse litt kulebane. Ingen skudd over 85m, aner ikke hvor langt de kan fly før det blir spredning m.m. Kjøpte ny rifle i dag og må vel se hvordan den oppfører seg, ukappa standard løp på 54 cm. Har ikke demper som passer enda samt grisevær så det kommer på sikt.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Det er viktig med riktig riflestigning:
1:10 eller raskere på 200 grain
1:11 eller raskere til 168 grain

...1:12 er ikke egnet til subsonic.

Etter å ha droppet drømmen om fabrikkladet 450 bushmaster til rådyrjakt, grunnet for mye styr med import av ammo, kjøpte jeg bare 308 med 1:10 riflestigning, etter å ha lett etter en slik rifle fra kvalitetsleverandør i et par måneder.

Winchester Super Supressed 168 grain samler innenfor 3 cm i serier på 3 skudd, med meg selv som største feilkilde.
Er skuffende bråkete med demper som demper 28-31 decibel på vanlig 308-ammo. Er nok minst 100 decibel med demper, nok til at alt som ikke skal høre smellet garantert hører det.

Edited by Red FR
Link to comment
Share on other sites

Aha, må vel forvente fiasko på nyrifla da om jeg noen gang får tak i demper (joa, den ligger klar til henting på sporte,n). Men er det som Red FR skriver skal dette ikke funke på gamle rifla heller men det går nå bare godt og helt uten lyd. Kanskje du skulle se på kulefarten din hvis det smeller? Må vel under 335 m/s for lydløs oppførsel?

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...