Jump to content

Lyddemper til .223


Walberg

Recommended Posts

Hei folkens. 

Jeg har akkurat kjøpt meg en X-bolt i .223. Skulle gjerne hatt en demper til denne, å blir litt forvirra med alle disse lyddemper produsentene. Noen merker bedre en andre? Jeg ser at A-Tec har en spesialisert demper til Browning rifler. "A-Tec Browning G2" 

Ser ikke helt hva som er spesielt med denne i forhold til de andre når jeg ser på spesifikasjonene. 

Jeg blir nok å ligge mest på bane for å trene, sikkert med tofot, og etter det blir det nok åtejakt på rev. Så lengde å tyngde er ikke de viktigste tingene nå. Er det noen dempere som går tregere varm en andre?

 

Helt ny på dette :S:S

 

Link to comment
Share on other sites

Den «Browning» Demperen er nok bare markedsføring. Velg den demperen du har lyst på og råd til.

Jeg liker svemko sin, men den koster jo en del da! Hausken er også gode greier! Jeg har hatt A-tec, Hausken, Sonic, Tronrud og Svemko.

 

jeg liker sistnevte best, men kan heller ikke si noe negativt om de andre.

Link to comment
Share on other sites

Her er det like mange meninger som der er produsenter av dempere. Jeg er svak for A-tec. På min 22-250 bruker jeg en A-tec demper som jeg og bruker på en cal 308W- Jeg skyter med den uten hørselvern. Så det går fint å bruke en demper med litt grovt hull på en 223. Det gir deg en tilfredsstillende løsning om du har behov for flere dempere.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...