Jump to content

Rifle 308w tips


mkildemo

Recommended Posts

5 timer siden, mkildemo skrev:

Har kikket litt på Howa med grs berserk stokk. Noen som har tips eller erfaringer?

Jeg har en Howa. 308, med berserk -stokk. Den startet livet med Houge -stokk. Veldig solid, funksjonelt og sorgløst våpen. Den er "grunnfjellet"  i min jaktgarderobe, og blir ikke solgt. Fra et praktisk, jaktmessig perspektiv - med de skytestillingene som er feltmessig aktuelle for meg, fungerte houge-stokken utmerket. Men den ble litt kort i noen sammenhenger.  Fornøyd med berserk, selv om raske ladegrep blir litt fiklete- treningssak. 

Link to comment
Share on other sites

37 minutter siden, spindrift skrev:

Jeg har en Howa. 308, med berserk -stokk. Den startet livet med Houge -stokk. Veldig solid, funksjonelt og sorgløst våpen. Den er "grunnfjellet"  i min jaktgarderobe, og blir ikke solgt. Fra et praktisk, jaktmessig perspektiv - med de skytestillingene som er feltmessig aktuelle for meg, fungerte houge-stokken utmerket. Men den ble litt kort i noen sammenhenger.  Fornøyd med berserk, selv om raske ladegrep blir litt fiklete- treningssak. 

Har en howa mini action i 223 og er fornøyd med den. Viktigste med rifla er at det er god presisjon. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
På 15.11.2017 den 10.19, mkildemo skrev:

Har solgt cz550 en jeg hadde så er på utkikk etter ny. Har masse skudd i 308w så må bli samme kaliber. Skal brukes til elgjakt. Har også en tikka i 6,5. Har kikket litt på Howa med grs berserk stokk. Noen som har tips eller erfaringer?

 

Lettere å komme med en saklig anbefaling når vi har litt mer å gå på. Hva likte du ikke på 550'en, og hvilke egenskaper ser du etter i neste rifle?

Edited by HotShot
Link to comment
Share on other sites

På 13.12.2017 den 22.40, HotShot skrev:

 

Lettere å komme med en saklig anbefaling når vi har litt mer å gå på. Hva likte du ikke på 550'en, og hvilke egenskaper ser du etter i neste rifle?

var noen som hadde veldig lyst å kjøpe den derfor ble den solgt, så da fikk man muligheten til å prøve noe annet. viktigste med rifla er at presisjon er bra og at rifla ikke er for tung.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kjøpte meg en Weatherby Vanguard s2 (.308) og er jevnt over veldig fornøyd med den. Det eneste negative så langt er vekten, da den veier litt mer enn en tikka t3. Men den tar rekylen veldig bra og er meget treffsikker. Mener XXL har de på utstilling hvis du vil se og føle på.

 

Er så og si identisk rifle som howa 1500, men med bl.a. annet avtrekk og stokk. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...