Jump to content

Kjøpe billig fraktekoffert i USA


McIver

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har lyst til å kjøpe meg compomdbue mens jeg er her i USA. Det er en butikk her i Texas som heter "precision Archery", de hadde masse utstyr samt en bane der jeg fikk prøve buen. Så på en Diamond Infinite Edge. Den får jeg for 380$ noe som jeg føler meg komfortabel med mtp budsjett. Blir noe ekstra for å få med avtrekkshanske og 6 piler. Det som bikker lasset for min del er at de påstå at jeg måtte ha en koffert som er godkjent for flyfrakt. De koset mellom 160-250$ og da blir regestykket fort stygt for min del. Så for meg å kjøpe en rimelig koffert til 35-40$. De koffertene er noe mykere såklart og har heller ikke lås. Tenkte jeg kunne kjøpe en bagasjerem med lås på som jeg evt kunne tvinne rundt kofferten for å låse den. Selve kofferten er ikke av all verden kvalitet, men skulle tro at det holdt for å få den med hjem. Problemet er at de påsto at jeg ikke ville få lov til å sjekke den inn med en slik koffert. Noen som har noen forslag?

Link to comment
Share on other sites

Høres veldig rart ut. Sjekk hjemmesiden til selskapet du skal fly med. Hard koffert er stort sett kravet (og sannsynligvus sterkere enn en buekoffert til 49,90$.)

 

Og om du flyr via Amsterdam, sjekk veldig nøye reglene for transitt med bue osv.

 

http://www.airline-baggage-fees.com/sports/archery-equipment-bow-and-arrow/

Edited by Chiefen.v-2
Link to comment
Share on other sites

Du kan be butikken som du kjøper buen  din fra, demontere hele buen altså ta av strengen og fjerne lemmene fra riser da kan du få plass til det hele i en vanlig koffert tenker eg, uten å måtte kjøpe buekoffert. den kan du sende som spesialbagasje men den ingår sikkert til kvoten din som kan ta med i flyet. da ville eg kastet den gamle kofferten og pakket alt i buekofferten. Men mitt første valg ville vært å få demontert buen. so avgjort det billigste! i Norge vil eg tru det er smal sak å få montert buen samen igjen!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det endte med at jeg kjøpte en Plano Case til 45$. Kjøpte i tillegg 2 TSA godkjente kodelåser med wire til 6$ på Wallmart som jeg låste den med på de to låseørene som var på kofferten.

Sjekket den inn i Houston og plukket den opp sammen med annen bagasje i Trondheim, null problem. Da jeg åpnet kofferten med buen og piler så jeg at TSA hadde vært oppe med kofferten. De hadde romstert en den og lagt igjen en lapp med melding om at de hadde åpnet og sjekket. Helt greit og jeg er fornøyd - samt glad eier av min første compound bue.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...