Jump to content

Valg av Drilling


Discovery

Recommended Posts

Hei alle Drilling entusiaster. 

 

Jeg starter denne tråden for å gi Skaubjønn en pause fra alle mine spørsmål og tanker. 

 

Jeg er i den heldige situasjon at jeg har en ledig plass i våpenskapet. Jeg har systemrifle(r), pen, Afrika, og en som tåler juling. Kaliber henholdsvis 30-06, 375 H&H og 6,5 svensk..... i tillegg har jeg klart å pådra meg ei Dobbelrifle i 30-06, ja det virker flyfisher, med vekselløp i kaliber 20. Fransk variant...

 

Men jeg skal innrømme at kløen etter en drilling ikke klarer å gi seg. Fascinasjonen av godt gammalt håndverk er noe jeg har fått inn med morsmelka. Om det var sære britiske biler eller gamle børser fra engelske børsemakere med tweed og sotlamper. 

 

Gravursyken har satt seg.. Heftig. 

Men jeg er og redd at er det for fint blir det stående i skapet og støve ned. Jeg bor tross alt på Vestlandet. Her har vi ikke fine dager. 

 

Til de av dere som har gidda å lede dette så langt. Jeg er på jakt etter innspill på hvilke produsenter jeg bør se etter. Sauer eller noe håndlagd fra Ferlach...

Hvor gammel børse er trygg å slå klørne i. 

Innspill fra dere som bruker børsene... hva bør jeg se etter....

 

Jeg ser for meg et budsjett i klassen 30 + - litt. Jeg er ikke redd for å se utover Noregs grenser. 

 

Her er alt lov, etter kardemommelov prinsippet...

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...