Jump to content

Hylster 6" 1911


Ørret

Recommended Posts

Jeg har et slikt, med belte. Mulig jeg legger det ut for salg en gang. Men dette hylsteret er laget for praktisk skyting. Det er lavt skåret med en dings som låser avtrekkerbøylen. For felt vil du muligens vurdere noe annet. Jeg liker ikke den "dingsen" og foretrekker andre hylstere som Ernie Hill og Bianchi. Begge har laget versjoner for praktisk og 6". Ernie Hill er hylster verdenens Fort Knox.

 

Jeg tror at alle de egentlige "lærvare"produsentene (kanskje med unntak av Sickinger) har hylstere for 6" 1911 - det var det som var gangbart den gang man begynte med comp på alt og alle. Du kan også sjekke Ted Blocker og G. Davis.

 

Men dette er ikke hyllevare idag. Jeg tror at bruktmarkedet er eneste utvei. Eller så får du anskaffe en våpenholder - som er det uttrykket jeg mener best beskriver de moderne såkalte hylstere (skulle hatt en ny diskusjon om dette, kanskje i praktisk forum).

 

Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, aps skrev:

safariland har en utgått modell som tidvis dukker opp, for 6" med siktebeskytter! lær, med plastikk inni

 Jepp, finnes en del eldre hylstere laget til eldre åpenpistoler med comp som er egnet til 6" 1911.

Ellers er vel de fleste moderne "stativhylstre" for 1911 mulige å justere til å passe sekstommere?

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, ATnT skrev:

Jeg ville ha hørt her: http://www.hmkholster.se/

 

Vurderte hylster til felt i starten, men klarer meg fint med futteral og verktøykasse. Presisjonspangene mine kommer aldri i hylster. Kun den billige cz'en min ;)

 

Et godt hylster gir mindre sikteslitasje i feltløypa, er et must om man soter sikter. Bruker futteral selv, men det er mest fordi jeg er lat og ikke gidder å "stroppe om" hylstere mellom øvelser.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...