Jump to content

Lee Liquid Alox


Gebbe

Recommended Posts

Har tenkt å begynne med kulestøping og innfetting av kula med Lee Liquid Alox virker besnærende enkelt, MEN hvor får jeg tak i produktet i Norge? Finnes det tilgjengelig erstatningsprodukt? Det er jo stilt spørsmål på forumet tidligere at Alox tilnærmet likt Dinitrol 77B, men det kom ikke fram svar om noen hadde brukt det som kulefett

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker samme produkt, men har ikke funnet det i norske butikker (som jeg ellers gjerne støtter). Kjøper gjerne her

https://www.titanreloading.com/lee-precision-reloading-equipment/lee-lube-and-sizing-kits/lee-liquid-alox-bottle

 

Titan reloading er en meget fin butikk, med gode priser og service. Med billigste fraktalternativ tar det 1-2 uker før varene kommer. Små pakker <350kr sklir ofte gjennom tollen, selv om summen med frakt overgår grensen. Jeg har forøvrig hørt at tectyl 506 eh skal ligge tett på LLA, men jeg har ikke lykkes å finne det i mindre enn 20l fat. Litt mye. Kanskje.

Forøvrig funker liquid alox fint. Jeg har et lite glass med lokk (type tomatpuré), tynner litt alox med rødsprit eller aceton-og smøringen fordeler seg fint som bare det. 

Hvilke(t) kaliber skal du støpe for, forresten?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...