Jump to content

Bruksanvisning for kammeret.


higraver

Recommended Posts

Jeg er sikkerlig forbannet om denne nye forumet , men ikke om innhold men om mangelnde bruksanvisning for bruk . Meldinger kan ikke leses og det finnes ikke en knapp eller henvisning til dette .

Hele opplegg er hverken selvforklarende eller logisk oppbygget og er total avvikende fra andre forumer.  

Hvis man endre en velprøvde opplegg skulle man være i stand å gjøre forbedringer synlig og lett forståelig også for dataanafalbeter som meg . Det ble ikke gjort . 

Folk som er mer ondsinnet som jeg vil tolke det som arroganse .

 

Link to comment
Share on other sites

I forhold til mange andre forum så er nye Kammeret veldig konfigurerbart, så du kan få forumet til å oppføre seg omtrent akkurat som du vil. Dette kan oppleves litt knotete for enkelte, men ulogisk er det ikke. 

Kammeret er antageligvis det beste forumet / forumplattformen jeg har prøvd, og den eneste uten Tapatalk-støtte som jeg gidder å bruke. En bruksanvisning med noen eksempler på oppsett av nyhetsstrøm er nok en god idè. Kan faktisk se om jeg får delt noen av mine når jeg kommer i nærheten av en laptop.

Meldinger har jeg heller ikke hatt problem med. Noen mistet vel en del meldinger under portering, men det trur jeg bare gjelder de som hadde ekstremt mange.

Med litt hjelp er jeg ganske sikker på at du blir fornøyd med nye Kammeret.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det finnes ja ikke engang en signal at man har fått en melding . For å ikke å snakke snakke om å sende en personlig melding til en annen forums medlem . Hva jeg snakke om er en generell bruksanvisning for dataanafalbeter og det finnes ikke . Eller kan du vise meg en eneste hjelpeknapp . Jeg har så langt ikke noen funnet . 

Link to comment
Share on other sites

Bruksanvisning for aktivitetsstrøm står som sticky eit par trådar lenger opp.  (Eg synest at 'ulest innhold'-knappen oppe til høgre, mellom toppmenyen og reklamebanneret, fungerar langt betre, men skal innrømme at det tok litt tid før eg oppdaga den.)

 

Mistenker at problemet til higraver er at meldingsboksen er full, det har vel og vore omtala eit par gonger tidlegare.  Er ikkje den som får mest meldingar, men rimeleg trygg på at eg får 'raud klokke' øverst på skjermen.

Link to comment
Share on other sites

For å si det sånn min meldingsboks kan ikke være fullt . I tillegg finnes den også en "bruksanvisning " (tråd)for aktivitetsstrøm som er stengt og forøvrig ser helt annerledes ut som min på skjermen og er kanskje med god grunn er stengt .

Men fortsatt kunne ikke noen  svare hvor denne meldingsboks er og hvorfor man ikke kan se det på skjermen eller ved innlogging . 

Link to comment
Share on other sites

Med nettleseren er alt i skjønneste orden men tilfeldigvis har jeg funnet meldingsboks , den ligger skjult bak denne tre hvite stiperikonet helt til høyre .  Men for å slette enkelte meldinger finnes ikke noen mulighet . Hvis jeg forsøke å slette dukker der opp en melding at hele meldingsboks vil ble slettet . Det er ikke mening .

 

Du er enig med meg om forbedringspotensial ?

 

Link to comment
Share on other sites

Det varierer litt hva som vises. Forumet har dynamisk visning, som gjør at det tilpasser seg skjermarealet. På telefon og tablet vil det vanligvis være mobilvisning, mens på PC kan du oppleve begge deler avhengig av størrelsen på browservinduet. Dette kan høres forrvirrende ut, men i praksis er det så intuitivt at jeg ikke tenker over hvilken visningsmodus som benyttes.

 

Om noe ikke oppfører seg normalt, så kan det være at du har en eldre internett browser.

Når det gjelder problem med meldinger, kan det være som Breaker nevnte, at meldingsboksen er full og at meldingsfunksjonene ikke oppfører seg normalt. Du må nok ha assistanse av administrator for å finne ut av det.

Forøvrig trur jeg det er en vanesak å finne fram til de ulike funksjonene. 

 

Link to comment
Share on other sites

Saken er ikke om det er en vanesak eller ikke , saken er at der finnes ikke noen bruksanvisning i det hele tatt , som egentlig kan ganske enkelt settes foran denne tråden , hvor det ble opplyst trinn for trinn fra registrering til avansert bruk . Det kalles brukervennlighet . 

Og for den saks skyld , hvis jeg få en leveranse uten bruksanvisning betaler leverandøren min tid for at jeg finne fram med ulike funksjoner . En velprøvd fremgangsmåte .  

 

 

Link to comment
Share on other sites

@higraver vi prøver å hjelpe deg her. Forumet er gratis og drevet på dugnad og frivillighet. Basert på det, er det igrunnen litt frekt å klage på noe som helst. 

Lag en liten oversikt over hva du savner å send det heller til admin som ett forslag/ønske. Hvem vet, plutselig har kanskje en av dem litt lite å finne på en kveld ;-)

Link to comment
Share on other sites

O.k. jeg visste ikke at å stille konkrete spørsmål ble ansett som frekke klage . Beklager . 

Men uansett klarte ingen å svare på mine konkrete spørsmål på tilfredsstillende måte .

Det hjelper lite hvis man ble tipset gjentatte ganger om en full meldingsboks som inneholder bare noen få meldinger .8)

Konkrete spørsmål er :

Hvordan kan jeg slette enkelte meldinger ?

På hvilken måte kan jeg kontakte admin ?

Dessverre mangler det også her en knapp eller henvisning . 

Eksistere der en søkefunksjon ? 

Jeg har ikke noen funnet hverken på forside eller på ett annet sted . 

 

Som sagt , jeg er dataanafalbet og for meg er det meget uoversiktlig og villedende i motsetning til denne gamle opplegg . 

Du har rett hvis du sier at forumet er gratis for medlemmer men ikke for dem som annonsere . Og denne folk er interessert i trafikk uten problemer . Dvs. lett handterlig og forståelig for alle slags folk .

 

Edited by higraver
Link to comment
Share on other sites

Jeg finner det "nye kammeret" så dårlig og vanskelig å bruke at jeg så å si ikke er innom i det hele tatt.

Savner veldig den "menyen" til venstre for de siste innleggene, uansett om det var : jakt, rifle, lading, hund, mat, finn.no, osv 

Link to comment
Share on other sites

@Brassy

Du savner sikkert oversikten over siste innlegg på gamle forumet. Ingen av standard-strømmene på nye forumet gir akkurat samme funksjon, men du kan angi din egen for å få nesten samme funksjonalitet.

 

IMG_0156.JPG

 

Her angir du hva som skal vises i strømmen din (NB! jeg valgte feil bilde (navnet på strømmen skulle vært "siste innlegg")

clipboard03.jpg

 

IMG_0157.JPG

 

IMG_0158.JPG

 

IMG_0160.JPG

Edited by psAico
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@psAico 

Etter jeg har sett på din skjermbilde stusset jeg over utseende .  Den siste ser akkurat ut som min men den andre har en helt annen opplegg . 

Forklaring ligger i skriftstørrelse dvs. hvis du sku ned forstørrelse (zoom)grad til 100% eller lavere har du full skjermbilde med søkefunksjon . Er forstørrelse høyere en 100%  ble en del av opplegget skjult bak tre striper ikonet og søkefunksjon faller bort . 

Link to comment
Share on other sites

@higraver De første bildene er fra en Windows laptop, dette vil stort sett vise forumet i "skrivebordsversjon", men om du reduserer vindus-størrelsen eller åpner forumet på telefon eller tablet vil du få "mobilversjonen", som jeg la inn i siste bilde for å vise forskjellen.

 

Hvis det er noe spesielt du fortsatt har problemer med, eller ikke finner ut av, så kan det være nyttig å vite hva slags enhet, operativsystem og internettleser du benytter. Det er vanskelig å lage en oppskrift som tar høyde for alle varianter :-)

 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...