Jump to content

Hvordan innrede våpenskap


Skaubjønn

Recommended Posts

Jeg har en langholdsrifle på vei. Sauer 200str med 74cm løp. Jeg regner med at den blir for lang slik jeg har innredet våpenskapet nå. Jeg synes å huske at jeg har lest en tråd om dette her på kammeret, men finner den ikke igjen. I mitt våpenskap er det en kort rifledrilling på ca en meter totallengde, en noe lenger hagledrilling, Sako Quad salong på ca en meter, Blaser R8 Suksess på ca 130 med demper vil jeg tro, O/U hagle og nå denne lange banebørsa på vei. Noen som har ideer til hvordan dette kan plasseres i våpenskapet uten at våpnene dunker i hverandre, og det blir plass til alle?

Dette er en mulig løsning https://www.ebay.com/itm/Gun-Storage-Solutions-Rifle-Rod-Starter-Ten-Pack-Rifle-and-Gun-Safe-Accessories-/261274078632?epid=2254990288&hash=item3cd5260da8:g:1XIAAOxyRHdRyx3d

Men, når jeg ser på tilbakemeldingene står det at dette kun er en god løsning når alle langvåpnene er omtrent like lange... Sånn er det ikke hos meg!

 

Takknemlig for tips :-)

Link to comment
Share on other sites

Om det er ei hylle øverst som er begrensningen, så kan du jo lage hull i den. På bredden så er min løsning å kle kikkertene med neoprentrekk og stappe riflene inn annahver med munning opp og ned. Det går under halvparten så mange rifler inn som det våepnskapet "skal" ha plass til.

 

 

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...