Jump to content

Olsen Maseng hagle


Zink

Recommended Posts

Hei,

Kan noen fortelle meg noe om denne? Det eneste jeg finner på den er Olsen Maseng preget i løpet. Jeg har ikke tatt av stokken. 

Har funnet ut litt om børsemaker H.C. Olsen Maseng, men klarer ikke finne noe om lignende våpen.

Takknemlig for all hjelp!

2017-10-24 09.04.29.jpg

2017-10-24 09.02.09.jpg

2017-10-24 09.02.30.jpg

2017-10-24 09.03.03.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hei Zink og velkommen på Kammeret :) Det gleder et samlerhjerte å se at noen legger ut bilder av gamle rulleblokker. Det ser ut som de to midterste bildene er speivendte . Låskassen likner veldig på det som Husqvarna kalte en Modell 33 Fågelstudsare - men kan muligens være noe annet.... Det ser videre ut for at overett merke på løpet mangler og da er det et løp som er satt i senere, muligens av Olsen Maseng.

Link to comment
Share on other sites

Takk for det, og svar! Du har helt rett , speilvendte istedet for å rotere. Tenkte ikke på overrett merket, men det stemmer sikkert. Den ligner veldig på en Modell 33 Fågelstudsare utfra bilder ja.

Da ble jeg litt klokere :) 

Link to comment
Share on other sites

De tverrgående splintene er for å feste forskjefte er ganske vanlig på helstokkede sivile rb'er.  Her er bilde av min nr 33 fågelstudsare - og låskassene er ikke like så det er mulig du har rett(ere) i modellantakelsen din :) Eller så er det splint i fortreet på min også så det er ikke bare fullstokkede utgaver som har det.

 

59f0836561a92_Modell33Fuglerifle(2).jpg.bf7311ba7824253beba987360ccaa08b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...