Jump to content

Ammunisjon til .458 rem mag


gislehaugan

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg skal til Mozambique på bøffeljakt om en måneds tid, så i den forbindelse har jeg gått til innkjøp av en .458 winmag.

Jeg fikk meg en overaskelse i går når jeg skjøt en elgokse og den ene kula sto i skinnet på utgangssiden, det var hull i skinnet men kula hadde stoppet akkurat  der. 

Restvekt var forøvrig 377grains av en 500grains kule.

Jeg brukte federal fusion blyammo på denne, og tanken er å bruke det samme til bøffeljakta, i tillegg til solids. 

Hva tenker folket om dette? Forslag til eventuell alternativ ammunisjon? Hvor kjøpe? 

Jeg har ikke utstyr til å lade selv der jeg bor nå så det er kun ferdigammo som er aktuelt.

 

bildene viser utgangshullene, oksen sto litt på skrå så inngang er litt lengre frem i bogen. Det høyeste skuddet er det som ikke gikk igjennom.

919CA64E-2D99-49E6-B136-D86FBFC178C8.jpeg

C5B73A78-580F-49BF-88AE-27CD4FFC77B0.jpeg

Edited by gislehaugan
La til bilder og bildetekst
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Din nærmeste våpenhandler kan ringe Schou og bestille varenr.  223004 Federal Premium .458WIN.MAG. 500grs TROPHY BONDED B.C., som det står på varekortet.

Schou som importerer  Federal har 100 stk på lager.

Helmantelversjonen er de tomme for, men hvis Jaktdepotet har av dem, (sledgehammer) så er du i mål.  Løp og kjøp!!

Skitt jakt, forresten. Ta med høye støvler. Jækla bløtt mange steder i Moz.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...