Jump to content

Hjælp med nyt løp til Kongsberg 393DL


flemming30x06

Recommended Posts

Hilsen og nødråb fra Danmark.

 

Søker et løb til min fantastiske jaktrifle, "Kongsberg 393 DL" i kaliber 9,3x62! Har søkt og søkt, også hos Thor Dehnæs hos "Kongsberg", som ikke har den i denne kaliber,

Kender nogen til en person eller et sted, hvor man kan skaffe dette? - eller kan man?(Ved Schultz & Larsen kan, men så koster det alt i alt mere end 7.000,- D.kr.!!!!! 

 

Mange tak fra Flemming Davidsen, Danmark thumbnail_IMG_1710.jpg.e74c716de3ed11af2cc35bcfcbd3674a.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tyske Lothar Walther og Heym produserer ferdig kamrete piper i kaliberet. Intet problem. Du velger selv diameter, lengde, profil og eventuelt også riflestigning hvis ønskelig. Børsemakeren må bare skrue inn pipen og justere rett headspace. Unnskyld meg, men 7000.- DKK høres jo helt sykt ut. 

Link to comment
Share on other sites

Tak, "Gunwerks". Påskønner din hjælp.

Men det er faktisk rigtigt: en S&L-pipe koster alene 5000,- Dkr.(6.300 Nkr.!!!). Så kommer drejningen/tilpasningen af gevindet på pipen samt montage og arbejdsløn. og da har vi ikke snakket montage af lyddæmper"! Pris i alt: omk. 8.000,- Nkr.!!! Så kan ma likevel køpe en ny rifle!

Tager man kontakt direkte til producenterne "Walther" og/eller "Heym" i Tyskland?

Tusind tak for hjælpen og hilsen,

- Flemming 

Edited by flemming30x06
Link to comment
Share on other sites

Vanligvis så bestiller en børsemaker eller våpenbutikk direkte ved Heym. Lothar Walther har sine importører i alle europeiske land hvor en får sine ønskete produkter fra. Lykke til! Prisene er ikke avskrekkende de heller. Jeg betalte inklusive tilpassing 5500.- NOK for en Lothar Walther CRMO - pipe i Norge. Topp jobb utført av A. Rafdal. Heym ligger på det samme nivå. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...