Jump to content

Type ammo til Hammerli


iscariah

Recommended Posts

Jeg kjøpte en brukt Hammerli type Stenvaag. Denne ble kjøpt ny i 2014 og er ubetydelig brukt før jeg kjøpte den. Men jeg har oppdaget at den er ganske sær på ammunisjon. Hverken SK pistol match eller Fiocchi tt liker den noe særlig. Det blir klikk og mate problem. Av de få sortene jeg har prøvd så er det Top Shot som går best men dog ikke uten problem der heller. Er det noen som har hatt samme problemet men har funnet idial ammoen? I såfall så la meg høre.

Link to comment
Share on other sites

Har samme pistol. Litt mateproblem første kvelden. Etter puss og olje har det ikke vært problemer verken med TopShot, CCI std eller SK std eller match. Kjør på og bruk den, så kommer den seg.

Fiocchi TT har vi ikke alt for god erfaring med i noen våpen. Eneste fordelen er myke hetter som kan være ok i spesialpistol.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Sliter med de samme problemene i klubbens x-esse.

Mye klikk på treninger. Ny pusset, som godt brukt.

Prøvd ut CCI, Federal og Top-shot. Virker som Top-Shot virker best.

Vi tar gjerne i mot tips til ammo, eller modifiseringer som kan øke driftssikkerheten.

 

Klubben har derfor valgt å ikke kjøpe inn flere x-esse, som klubbpistoler

Link to comment
Share on other sites

Magasinene slites på disse. Klubb-Xesse'n vår har gått et ukjent antall skudd (mest CCI), men da den begynte å krangle med matinga gjorde et nytt magasin susen.

Jeg kjøpte nylig et par ekstra reservemagasiner til min egen Stenvaag, det originale holdt 2300 skudd med Topshot før det begynte med matefeil. Pistolen fungerte utmerket når jeg byttet til det andre originale magasinet, som bare var funksjonstestet 10 skudd. 

 

Link to comment
Share on other sites

Eg har brukt cci std i min sia eg kjøpte den for 5-6 år sia. Lite problem med ammo. Eine magasinet krangla litt no i vår og eg er på tredje avtrekkarbøylen. Men alt i alt ein god pistol. Har testa topshot og opplevde vel nokre matefeil. Cci blazer er og testa og problemfri, men følest litt hardare i rekylen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...