Jump to content

kikkert til salongrifle


jbjorn

Recommended Posts

Eg skal kjøpe ny kikkert til salongrifla mi, ei cz 452 style. Bruksområde er blinkskyting og kråkejakt opp til vel 100m. Pris maks 3000. Skyting i dagslys.

Ønsker ein kikkert med ein del forstørring sidan måla fort kan vere små. Tenker minimum 3-9x, gjerne meir. 

Nokon tips? 

Eg har sett litt på ein vortex diamondback: https://jaktfall.no/produkt/optikk/vortex-kikkertsikter/vortex-diamondback/vortex-diamondback-4-12x40-dead-hold-bdc-reticle

Eg ser den har fast parallakse på 100 yards. Er det ugunstig for ei salongrifle sidan ein ofte skyt på små mål på kortare avstandar?

Den har også MOA justering og mildot retikkel. Har høyrt at dette er ein dårlig kombinasjon. Kan nokon forklare meg kvifor?

Har litt lyst på kulebanekompensator sidan kulebana er så krum på .22. Men dersom eg skyt den inn på 50m og finn ut at første prikk under er 75m og andre prikk under er 100m på 4x forstørring. Vil dette endre seg på 12x forstørring?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Fast parallakse vil kreve mer av plasseringen bak kikkerten om du beveger deg nærmere eller lenger unna. Gode og rutinerte skyttere kan nok få gode resultater, slike som meg trenger all hjelp som kan skaffes.

Mildot tror jeg bare er navnet på retikkelen, men om avstandene i den er i mil (mener det er milliradianer det står for) og justeringen er i MOA (bueminutter) kan det bli krøll. Bueminutter og (milli)radianer er to ulike vinkelmål, på samme måte som grader. Om retikkelen bruker det ene og hjulet det andre så må du regne om dersom du skal fire streker til venstre siden hjulet ikke flytter retikkelet en strek per klikk.

Hvorvidt holdover vil endre seg med ulik forstørring kommer an på om retikkelet er medforstørrende eller ikke. Jeg fant ikke ut på linken hva som er tilfelle for den kikkerten der. Jeg tenker i mitt enfold at om du må dobbeltsjekke forstørrelsen før du bruker strekene i retikkelet så forsvinner litt av poenget. Godt mulig at mer erfarne folk har andre erfaringer.

Link to comment
Share on other sites

Eit mildot-retikkel er jo eit sikte med forleggingsprikkar der avstanden mellom kvar prikk er 1 mil. Men då må vel retikkelet vere medforstørrande for at det skal ha noko for seg?

Ser uansett ikkje ut som det er tilfelle her. Det er jo oppgitt at avstanden mellom prikkane er 3 MOA på høgaste forstørring. Og eit klikk på trommelen er 1/4 MOA. 

Eg tenker at når eg skal skyte på så lange avstander at det blir aktuelt med forlegging så har eg sannsynligvis alltid siktet på maks forstørring. Så då bør det vel gå an å få det til å fungere.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...