Jump to content

Vurderer å sette demper på .30-06


eao

Recommended Posts

Jeg har en Weaterby i 30-06 som jeg vurderer å sette demper på (30 år gammel, men god som ny...). Aktuell demper som jeg har tilgang til er A-TEC Forest 30 M14x1 .

Løpet er ikke kappet tidligere, ordinært som nytt med skur/korn.

 

Spørsmål jeg stiller meg er hvor mye jeg kan kappe løpet (eller ikke kappe i det hele tatt og leve med "lang tut"), og om den aktuelle A-TEC Forest 30 M14x1 er en egnet demper.

 

Hva tror dere, folkens?

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Mas-36 skrev:

50cm er fin lengde på 30-06 B| Har hatt kortere og lengre, men føler jeg har funnet perfekt lengde nå.

 

Støttes.. jeg har hatt både 53 og 50cm løp på 30.06,hverken du eller viltet merker forskjellen.

Jeg har nå en 9,3 med 42cm løp, etter at jeg begynte å jakte med den har 06n fått være hjemme😜

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke vil ødelegge ei fin rifle kan du bruke en Ase Utra SL5 frontmontert demper foran forsiktet. Denne demperen er i rustfritt stål og veier bare 360g. Selv om den er liten demper den smellet til under grensen for skadelig støy. Den bygger ca 10cm foran. Løpet kan også  kappes til ca 55cm og flytte forsiktet. Rifla ser da også normal ut. Bruk så store gjenger som mulig. Sjekk om løpet er tykt nok til å bruke 15-1.

 

Det verste jeg ser er fine rifler med åpne sikter som er kappet med teleskopdemper og baksiktet fortsatt intakt på pipa. Det ser ut som hærverk.

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

6 timer siden, plugg69 skrev:

linjert opp slik at det kan være brukbart

Kanskje ett litt upresist begrep, men hva med presisjon i praksis? Har du testet presisjon med denne skjøten på løpet? Og hvordan ser det ut inni løpet , går riflingene jevnt i skjøte-punktet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...