Jump to content

Hjelp til Pardini GT9


Zalo

Recommended Posts

Hei

 

Slakta sparegrisen å kjøpte meg en Pardini GT9  i dag hos Børselars.

Skuffelsen ble stor da våpenet ikke greide å kaste ut patronene etter 4 skudd.

Eneste måten er å ta laddegrep etter hvert skudd.

Trenger noen gode råd her før jeg må kjøre den lange veien tilbake til butikken.

Skutt med sellier & Bellot  FMJ 124grs 8.0g

 

Link to comment
Share on other sites

Har skutt med Pardini siden 2003 - og har vel passert 100k for lenge siden med samme våpen - aldri hatt samme problem som beskrevet. Men som nevnt, pass på å puss våpenet tørt for så olje inn på deler som sklir på hverandre

Videre er det greit å være obs på rekyl opptak, for svakt rekyl opptak kan være med å lage problemet - og spesielt en "limp wrist"

Link to comment
Share on other sites

Takk for tips.

Dere hadde rett. Lageroljen var "klumpete" å førte til at sideren ble treg.

Etter kraftig rengjøring og olje ble våpenet 100%

Testet i dag med 30 skudd, samme ammo. uten noen klikk:D

Forøvrig fikk jeg rask tilbakemelding fra børselars og fikk tips derfra også.

 

Nå er det kun siktet som jeg sliter litt med. Sort baksikte og framsikte blir fort uklar for meg som må bruke lesebriller.

Bruker forøvrig ikke briller nå under skyting.

Kanskje noen kan anbefale andre sikter som passer bedre?

Link to comment
Share on other sites

Jeg sikter "midt i" og bortsett fra litt farger i felt så er det meste svart. Skal kjøpe et ekstra sett med korn og baksikte og eksperimentere med litt forskjellige farger. I dynamisk bruker jeg rød fiber, men fiber er ikke lov på bane lenger. Fortsatt lov i felt.

 

Har relativt godt syn, men sist stevne var det begynt å bli mørkt og var umulig å se forskjell på duellskive og sikter.

Link to comment
Share on other sites

6 timer siden, Roffen skrev:

 

Hvorfor er svare sikter riktig? Har selv lesebriller, og får litt tåke rundt kornet. Tenkte kanskje prøve noe annet en svart.. 

 

Hvis du får tåke rundt kornet så er det ikke siktene sin feil - kanskje du skal prøve skytebriller du også.

 

Og mens jeg er igang, også ATnT. Godt syn er fantastisk, men da kan det også være at det blir vanskelig å trekke fokus tilbake til siktene og bort fra skiven.

 

Jeg skal forøvrig forandre utsagnet midt over til svarte sikter er riktig hvis du vil treffe noe. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...