Jump to content

Benelli super Black eagl


308nm

Recommended Posts

Har en Supersport selv. Forskjellen mellom disse 2 teknisk sett er vel 12/76 vs 12/89. Gitt at sbe er 12/89 har den kanskje litt lengre låsekasse så totallenga blir ett par cm lengre? Jeg vet faktisk ikke.
Ellers har de vel begge comfortech stokk og sikring på samme plass (liker ikke Vinci modellene grunnet plassering av sikring).
 

Ønsker du 12/89 er vel svaret gitt uansett :) Om ikke ville jeg personlig valgt en Comfort/m2 -  eller Supersport/Cordoba.

 

Funksjonsmessig kan man vel i grunn ikke si mye galt om Benelli sine halvautoer. Er kinetisk basert og kjent for å være meget driftssikker. Min supersport har spist ~1000 leirdue+jaktammo uten noe trøbbel. Lett og plukke fra hverandre også for en og annen puss.
 

 

 

Edited by bback
Link to comment
Share on other sites

Supersport (og Cordoba) er en del dyrere. 5 Choker. Litt "finere" og så trur jeg sluttstykket/låsekassa er forskjellig. SS er jo egentlig en leirdue hagle så mulig de har gjort noe der. Gå på Benelli sine sider og sammenlign.

 

Prisen er vel den vesentlige forskjellen. Grunnen til at jeg har en ss og ikke en m2/comfort er ene og alene at forhandleren solgte comforten som jeg hadde fått lagt av. Som plaster på såret fikk jeg en meget god deal på supersporten.

Link to comment
Share on other sites

Har en 28" i kal 12 jeg bruker på jakt ja.

 

Godt fornøyd med den. Ønsker du en halvauto så er det vel ikke mye som er bedre. Den ser heller ikke så "militær" ut som ei helsort m2 ol heller og det er positivt i mine øyne.

 

Man kan dog kun bruke 2 patroner i børsa på jakt og da er jo kanskje poenget med en halvauto noe borte vs ei O/U hagle? Jeg skal supplere med ei klassisk O/U i fin trestokk i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...