Jump to content

UZKON AS21 PUMPEHAGLE KAL. 12/76


Stefan J

Recommended Posts

Skal ha meg en hagle. Har vært innom det meste, tenkte falle tibake på pumpemekanismen, liker sikkerheten og enkelheten i denne. Så langt så vel. Så har jeg en hang for "stainless"-utgaver når det gjelder våpen. Hagla skal brukes til "alt mulig" men likevel ikke så mye eller ofte. Fortrinnsvis til avliving av dyr når jeg har vakt som viltkontakt i kommunen, men selvfølglig til å ha med på fellerunden eller til å knerte en kråke eller to når sjansen byr seg. Og litt koseskyting, til det er jo pumpen genial. Hadde egentlig landet på at Winchester SXP Defender Marine var den jeg skulle ha, men dumpet over Uzkon AS21 nå i kveld mens fruen var opptatt med "Skal Vi Danse". Uzkonen har jo ikke utskiftbare chocer, men dette trenger jeg strengt tatt ikke til mitt bruk. Så har jo winchesteren en god patent i stokken som skal ta opp rekyl, men rekl tåler jeg, skyter en del med grove kaliber. Så da sitter jeg igjen med to hagler som ser lik ut, der den ene (Uzkon) koster 3500kr mens Winchesteren koster 6000kr. Og begge er jo produsert i Tyrkia. Noen som har kjennskap til Uzkon? Er det noe drit, eller holder det som driftsikkert verktøy/altmulighagle?

as21_6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...