Jump to content

Aktive hørselvern


MariusAH

Recommended Posts

Jeg har kun erfaring med Peltor SporTac

Bruker den både på skytebanen og på post

Jeg ble litt overrasket i førsten over at jeg syntes jeg hørte skudd fra andre litt høyt. Vet ikke «om det skal være slik» (hører også mine egne skudd men så klart ikke i nærheten av som uten dem på)

Har hørt andre si de ikke klarer å bruke slike hele tiden på jakt, at de blir forstyrret og synes det er vemmelig med vindsus etc. De har dem på hodet og tar dem på når dyr nærmer seg

Der har jeg dog en annen erfaring. Jeg synes det er veldig behagelig å ha de på hele tiden på post. Glemmer at de er der

Det var jakt jeg først og fremst skulle ha dem til så jeg er dermed fornøyd

:)

 

Link to comment
Share on other sites

Bruker Peltor Sporttac på post. Synes de funker fint der, er spesielt fornøyd med å ha kobla radioen rett på hørselverna.

 

Til bruk på banen er de alt for dårlige. Har brukt de litt når jeg har standplassledelse, da er det greit å høre hva folk spør/prater om. Det som funker da er skru opp lyden og bruke de sammen med propper. 

Ville kjøpt de som føles mest behagelig å ha på, det har mye å si. Det kan jo fort bli mange timers sammenhengende bruk.

Link to comment
Share on other sites

Har selvfølgelig sett på flere utgaver av  3M Peltor, men har endt opp med å stå mellom MSA Sordin Supreme Pro-x og 3M Peltor WS SportTac hørselvern. 

Liker det nette designet til MSA Sordin bedre, og vil tro de er bedre å skyte med, så med propper under vil nok disse duge på standplass.

 

Takk for alle tips og råd!

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Låner denne litt.

Hadde en peltor (aktivt hørselvern) som jeg har mistet og nå skal jeg kjøpe nytt. Jeg har ledning som gikk til jaktradio (ikke minijack). Er dette standard kobling sånn at jeg kan velge hvilket aktivt hørselvern jeg vil eller er det egen kobling for hvert merke?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...