Jump to content

Kjøttkvern


plugg69

Recommended Posts

Jeg har kjørt i stykker en del rimelige kjøttkverner opp i gjennom årene. Det finnes mange gode og solide kverner på markedet, men de er som regel alt for store og tunge om en bare skal male opp kjøtt fra ett dyr- og bråker som regel noe rent for jævlig. Jeg har de siste par årene brukt denne her fra Bosch, her får du mye kvern for pengene sammenlignet med mye annet på markedet. Hørselsværn anbefales også ved bruk av denne. :https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kjokkenapparater/MFW68660/bosch-propower-mfw68660-kjottkvern-sort?scid=SEM6284&gclid=CjwKCAjwu7LOBRBZEiwAQtfbGAL6uSYl2fgUP0wslQz8K6AbuxGSlhr1CiQ0NTBmNYdEK2fbp0LDtRoCaocQAvD_BwE

 

Edited by asterix
Link to comment
Share on other sites

@plugg69 Det er jo en sammenheng mellom pris og kvalitet og redskapen du kjøper til formålet må på en måte stå i forhold til mengden kjøtt du skal male. Å kjøpe billig/rimelig kan i noen (de fleste) tilfeller bli dyrt ettersom man må handle dobbelt. Forslaget om Trespade er det beste hittil dersom det er moderate+ mengder som skal males og at det skal foregå uten bruk av hørselvern. Du skriver at budsjettet er 2000,- så da blir det kanskje ikke ny kvern før neste år?:winke1:

En annen mulighet er jo å kjøpe en brukt kjøkkenmaskin med kjøttkvern

Link to comment
Share on other sites

På 29.9.2017 den 8.14, asterix skrev:

Jeg har kjørt i stykker en del rimelige kjøttkverner opp i gjennom årene. Det finnes mange gode og solide kverner på markedet, men de er som regel alt for store og tunge om en bare skal male opp kjøtt fra ett dyr- og bråker som regel noe rent for jævlig. Jeg har de siste par årene brukt denne her fra Bosch, her får du mye kvern for pengene sammenlignet med mye annet på markedet. Hørselsværn anbefales også ved bruk av denne. :https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kjokkenapparater/MFW68660/bosch-propower-mfw68660-kjottkvern-sort?scid=SEM6284&gclid=CjwKCAjwu7LOBRBZEiwAQtfbGAL6uSYl2fgUP0wslQz8K6AbuxGSlhr1CiQ0NTBmNYdEK2fbp0LDtRoCaocQAvD_BwE

 

Den boschen så ikke dum ut👌

Link to comment
Share on other sites

På 29.9.2017 den 14.55, DoctoRoy skrev:

.Forslaget om Trespade er det beste hittil dersom det er moderate+ mengder som skal males og at det skal foregå uten bruk av hørselvern. .....

Om jobben skal foregå uten bruk av hørselvern tror jeg ikke denne er å anbefale- jeg har brukt TS22 en del- og det er hovedsaklig denne maskinen som er årsaken til min kommentar...

På 29.9.2017 den 8.14, asterix skrev:

og bråker som regel noe rent for jævlig.

Mulig TS12 kan være litt hyggeligere i drift enn TS22, men med mindre motor en den fra Bosch- og et design fra rundt 1920- falt den igjennom til mitt bruk.  Holdbarheten er muligens bedre for TS12- det kan jeg ikke uttale meg om.  Kværnen til TS virker også mer solid- i støpejern og er sikkert helt uslitelig. For normal kjøkkenbruk, (en hjort, rådyt og litt elg/år,) passer den fra Bosch bedre for meg.:winke1:

Edited by asterix
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...