Jump to content

Kjøp av ny 9mm og .22


Zalo

Recommended Posts

Trenger tips fra dere med erfaring for kjøp av 2 våpen (9mm og .22) pistol for denne gang.
Baneskyting, så feltskyting og kanskje ppc etterhvert.
Har noen favoritter som Pardini GT9, cz 75 sp-01 shadow 2 og Springfield 1911 Range Officer

I .22 har jeg tenkt på en eller annen type av HAMMERLI

Har ikke skutt med noen av disse så deres erfaringer er gull for meg.
Tenker å trene 2 ganger i uka, og vil delta på noen konkurranser etterhvert.
Kommer nok ikke til å bytte våpen så ofte så valgte våpen vil nok følge meg noen år.
Våpensøknad er godkjent så kan slå til raskt.

Fint med noen tilbakemeldinger på valg av "riktige pistoler"
(kanskje sikter jeg for høyt?)

Link to comment
Share on other sites

Prøv så mange forskjellige våpen som mulig, det er som regel ikke vanskelig å få prøve våpnene til klubbkompisene. Finner du ut at Pardini passer deg, blir det sjelden feil. Dersom man går en tur langs standplassen på et internasjonalt stevne ser man fort at Pardini er mildt sagt overrepresentert.

Link to comment
Share on other sites

.22

Jeg har FWB AW93 som jeg er storfornøyd med i felt. Har mulighet til å racke noe som er tilnærmet umulig med Pardini om noe skulle skje. Må sies at etter at jeg har blitt vant til pistolen og kjenner dens svakheter så har jeg ikke hatt klikk på 1,5 år. Siden jeg har lett-versjonen av AW93 så foretrekker jeg Pardini på bane. Legg merke til at dersom du ikke tåler pardini-knekken slik som meg så er det muligheter for å kjøpe Rink-skjefte med mindre knekk slik jeg har gjort. Pardinien er en all-in-one som betyr at du kan ha både .32 og .22 (og .22 rapid) i samme pistol. Dette har økonomiske og ervervsmessige fordeler, men rent praktisk bør man ikke ha vekselsett med mindre man bytter hele sleiden med sikte og fandens oldemor.

 

9mm

Her har jeg en Sig P220 som er noe av det beste man kan få tak i. Fordelen med denne kontra nye P210 som mange lovpriser er at P220 har bedre avtrekk og avtrekksjusteringsmuligheter, etter min mening. Jeg har også en Shadow 2, men den vil jeg påstå ikke er konkurransedyktig kontra de langt dyrere matchpistolene. Shadow'en bruker jeg til Dynamisk Production. Jeg har også en Les Baer som har presisjon og kvalitet uten like, men jeg skyter bedre med Sig'en. Og det er min feil og ikke pistolen sin ;-)

 

Ellers hør på Domino. Tafs på så mye som mulig. Det er nok av fallgruver å gå i og velger du en pistol du ikke liker eller som ikke passer deg og dine hender så blir det ikke morro å skyte uansett hva folk sier.

Link to comment
Share on other sites

Ja alle anbefaler visst Pardini men ikke jeg.

 

Jeg har hatt en av de aller nyeste og det var en blandet fornøyelse.

 

Rapid Fire - hva betyr det? Jeg har hørt (altså annen hånds kjennskap men likevel) at løpet er laget slik at hastigheten blir lavere. Hva så med lange avstander på felt?

Skjeftevinkelen er alt for slak. Det er sikkert mulig å få et annet skjefte, men da kommer grepet lenger ned og fordelen med lav kjernelinje forsvinner.

Avstanden til avtrekkeren passet ikke meg, den måtte lenger frem. Det er mulig å få til ved å snu dingsen som den er festet til, men da kommer den så nærmt rammen foran at man ikke får fingeren på plass uten fare for at et skudd skal gå av.

Jeg var på et stevne med denne pistolen en gang, og sidemannen hadde maken. Han fikk brudd på slagstiften, og det viste seg at han hadde en full workshop for å ta seg av all slags tull og tøys som kunne dukke opp på pistolen sin, blant annet hadde han en slags fixtur for slagstiften og den skiftet han på null komma null. En sånn pistol skal ikke jeg ha så jeg leverte min tilbake. Nå har jeg en Walther SSPE som er i sin egen liga - langt over alle andre.

 

Enig med Domino og andre - forsøk alt du kommer over og hvis du ender opp med en Pardini så lykke til uansett.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...