Jump to content

Trophy Bonded Tip for hjemmeladere


Guest

Recommended Posts

Federal begynner til å selge sin veldig gode Trophy Bonded Tip kule til hjemmeladere. Det er skikkelig gode nyheter! For tiden i .277,  .284/7mm og .308

 

https://federalpremium.com/components/family/federal-premium/trophy-bonded-tip/

 

https://www.midwayusa.com/product/101908958/federal-premium-trophy-bonded-tip-bullets-7mm-284-diameter-160-grain-polymer-tipped-boat-tail-box-of-50

 

Får vi håpe at denne finner veien til Norge meget rask!

Link to comment
Share on other sites

Blanding av flere mantellegeringer påvirker avsetningene i løpet. Noen ganger fører det til presisjonsproblemer og avsetninger som er vanskelig å fjerne. Jeg liker å unngå slikt, og foretrekker at alle kulene jeg bruker har stort sett samme legering i mantelen.

Nikkel legert med kopper er den verste kombinasjonen, ved høyt trykk/hastighet gir det avsetninger som sitter svært fast i løpet.

Link to comment
Share on other sites

På 24.9.2017 den 16.11, Skarvekongen skrev:

Hvordan får du 29*8/50 til å bli <4,- stk? 

Om vi sier under 5,- stk er vi enige ;-)

Om du legger til mva er vi på snaut 6,5. Med normale kostnader i frakt mm vil en kvalifisert gjettning være ca 9,-/stk her hjemme 

 

Tbt kuler er uansett veldig velkomne for alle som lader selv 

Edited by Sauer 150
Mer info
Link to comment
Share on other sites

17 minutter siden, Sauer 150 skrev:

Hvordan får du 29*8/50 til å bli <4,- stk? 

Akkurat når du skrev dette var dollarkursen 7,97kr.

Da blir regnestykket:

25,49 dollar (for en pakke med 50 stk.) x 7,97kr = 203kr dele på 50 = 4,06kr pr. kule

 

og riktig som du sier Sauer 150; 4,06kr er under 5kr.

 

Men hvorfor  du drar mva inn i bildet skjønner jeg ikke. Er ikke 203kr under tollgrensen?

 

 

Link to comment
Share on other sites

25 minutter siden, Sauer 150 skrev:

Hvordan får du 29*8/50 til å bli <4,- stk? 

Om vi sier under 5,- stk er vi enige ;-)

Om du legger til mva er vi på snaut 6,5. Med normale kostnader i frakt mm vil en kvalifisert gjettning være ca 9,-/stk her hjemme 

 

Tbt kuler er uansett veldig velkomne for alle som lader selv 

 

Glemte at de utelater sales tax der borte. Da tilkommer  $ 1,52 slik at prisen på en boks med 50 kuler blir $ 27,01, dvs kr 4,27 med dollarkursen som var den dagen jeg skrev innlegget. Men jeg regnet med at Jaktdepotet var unntaket som gir håp om at disse kulene kan selges i Norge for prisen du beskriver. Dersom den kommer via de andre importørene blir prisen fort kr 12-15 pr kule. 

Link to comment
Share on other sites

Varer i Norge vil alltid få mva lagt til - ergo legger man på mva for å se en sammenlignbar pris om en skal se den i sammenheng med norske forhold. 

 

Å ikke ta med mva - blir som å annonsere netto priser mot sluttbruker.  Det er i beste fall villedende. 

 

I motsetting til hva mange mener er prisnivået i Norge på skyterelaterte varer ganske så konkurransedyktig om en sammenligner like for like med de rundt oss. 

 

Av hensyn til regelverket vil ikke denne brukeren skrive eller si noe om hva Jaktdepotet As planlegger eller ikke 

 

Link to comment
Share on other sites

40 minutter siden, Sauer 150 skrev:

Å ikke ta med mva - blir som å annonsere netto priser mot sluttbruker. 

Hvis sluttbruker hadde betalt innkjøpspris for varen ja, men slik er det vel ikke?

 

Når man sammenlikner pris til sluttbruker i Norge mot sluttbruker i USA må man vel forholde seg til respektive avgifter i hvert land?

 

Jeg kan ikke se at du tok med at forhandlers innkjøpspris bør være betydelig lavere enn prisen ut til sluttkunden i ditt regnestykke?

 

Jeg som sluttkunde kunne kjøpt en kule for 4,27kr i USA (uavhengig av hva det kostet meg å ta den med hjem, ville jeg betalt null mva). Jeg regner med at en norsk forhandler ville fått en bedre pris enn det?

Link to comment
Share on other sites

Formulerer meg dårlig i forrige innlegg, så jeg prøver på nytt:

 

Det jeg mener er, at hvis du skal legge på norske avgifter i en prissammenligning. Da kan du vel ikke ta utgangspunkt i sluttbruker-prisen i USA? Da vil vel norsk sluttbrukerpris inneholde både amerikanske og (på toppen av dette) norske avgifter?

Link to comment
Share on other sites

OK Cardinal. Jeg kan kanskje som nordmann ikke slippe unna mva hvis jeg kjøper disse i USA. Men når Skarvekongen satte "pris i USA" opp mot "pris i Norge" kan vi vel ta utgangspunkt i at kulene handles på hver sine plasser av hver sine landsmenn.

 

I så tilfelle syntes jeg det blir rart å beregne norsk mva ut i fra utsalgsprisen i USA.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 8 months later...
  • 2 years later...

Leser noen steder at denne ødelegger mye. Og i enkelte tilfeller at den går i stykker. (noe jeg har vanskelig for å tro) 

Noen flere erfaringer nå? Tenker mest på presisjon. 

140grs i rundt 950m/s, fra en 270win, må jo være medisin for hjorten. :-) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...