Jump to content

EU og Bly


Picasso

Recommended Posts

Her kan vel vi konkurranseskyttere berolige kommisærene i det fjerde rike at vi skyter a) innendørs - eller b) mot utslippsregulerte voller som i begge tilfeller kan avfallshåndteres. Da gjenstår kun jegerne, men deres aktiviteter spiller jo en historisk viktig rolle som tilveiebringere av mat og som viktig ledd i bestandsreguleringen av artene.

 

Men bevares - sett i gang utredning av et generellt blyforbud - og ta æljsteiken fra bønda og skytterdronningen fra DFS og det blir Senterpartiet som ender på 36,9 ved neste valg.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 timer siden, Observer skrev:

Men bevares - sett i gang utredning av et generellt blyforbud - og ta æljsteiken fra bønda og skytterdronningen fra DFS og det blir Senterpartiet som ender på 36,9 ved NESTE valg.

 

NESTE valg?

 

Vi hadde jo Stortingsvalg for bare 13 dager siden, og da ble resultatet:

 

For både EU-medlemsskap og EØS: Ap, 27,4 %, Høyre 25,0 %,    sum 52,4 %

Ubestemt om EU-medlemsskap, for EØS: Venstre 4,4 %, MDG 3,2 %. Sum 7,6 %, akkumulert 60,0 %

Mot EU-medlemsskap, for EØS: Frp 15,2 %, KrF 4,2 %, sum 19,4 %, akkumulert for EØS 79,4 %.

 

Mot både EU-medlemsskap og EØS: Sp 10,3 %, SV 6,0 %, Rødt 2,4 %, sum 18,7 %.

 

Diverse småpartier samlet ca. 1,9 % av stemmene, hva disse mener (eller om de i det hele tatt mener noe) om EU/EØS har jeg ikke undersøkt, annet enn at de 0,1 %-ene som stemte på den temmelig mørkebrune "Alliansen" vil ha folkeavstemming om EØS, og at de 309 personene (0,0 %) som stemte på NKP er mot både EU-medlemsskap og EØS.

 

 

De stortingsrepresenterte partiene som er for EØS, og dermed for at alt det lobbyistene kan få de skjulte byråkratene i EU-systemet til å vedta, automatisk blir norsk lov, fikk altså over 4 ganger så mange stemmer som de partiene som er mot Brüssel-hegemoniet.

 

De av dere som for 13 dager siden stemte på Ap, Høyre, Venstre, MDG (var vel ikke så mange her inne???), Frp (desto flere??) eller KrF, bør gå litt stillere i dørene når det gjelder påfunn som dere nettopp har gitt EU fullmakt til!

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Jegermeistern skrev:

De stortingsrepresenterte partiene som er for EØS, og dermed for at alt det lobbyistene kan få de skjulte byråkratene i EU-systemet til å vedta, automatisk blir norsk lov,

 

Here we go again... (som Ronald Reagan sa før han argumenterte for å beholde reguleringene som ga USA vestens dyreste og på mange måter dårligste helse system)

 

Hvilke vedtak gjøres egentlig av de skjulte byråkratene i EU-systemet i denne saken? og hvorfor blir det automatisk norsk lov? Jeg spør av nysgjerrighet.

 

(Edit: var vist ikke helt nøyaktig det Ronald sitatet, men samme det: 

 

Edited by BearBeer
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, BearBeer skrev:

Hvilke vedtak gjøres egentlig av de skjulte byråkratene i EU-systemet i denne saken? og hvorfor blir det automatisk norsk lov? Jeg spør av nysgjerrighet.

 

 

(Jeg får ikke fjernet Carter og Reagan).

 

Det ligger i sakens natur at "skjulte" byråkrater, som det er minst 30.000 av i EU-systemet, gjør skjulte vedtak. Disse vedtakene kommer ut som ulike lover - forordninger - direktiver, og, pga. EØS-avtalen (og, når det gjelder våpen, også Schengen-avtalen), blir de AUTOMATISK norsk lov, dersom ikke Norge (Stortingsflertallet) legger ned veto mot det.

 

Til nå har over 11.000 EU-direktiver gått rett inn i de norske lovene. Regjering/Storting har nektet å godta ETT STK. direktiv (en utgave av postdirektivet?), som senere ble trukket tilbake av EU, og kom i en litt endret versjon, som gikk rett gjennom. Datalagringsdirektivet, som også deler av Høyre var sterkt i mot, turde ikke Norge reservere seg mot. Dette direktivet var så grovt at det senere ble underkjent av EU-domstolen!

 

Norge har fortsatt den gamle handelsavtalen med EU fra 1973 (må selvfølgelig oppdateres). Sveits har en løsning med handelsavtaler, Canada har nylig fått en handelsavtale med EU, Japan driver og forhandler, og Brexit har gjort at Storbritannia må få en annen tilknytningsform. Men de norske EU/EØS-tilhengerne tviholder på husmannskontrakten (Jonas Gahr Støre var sentral ved kreasjonen av makkverket).

 

Link to comment
Share on other sites

Jegermeistern: "Sakens natur" høres ut som en kontoristbegrunnelse;) Vellykkede land delegerer beslutningskompetanse til byråkrater (så kan disse hetses både fra politikere og allmenheten), men jeg ser ikke helt at det gjelder beslutningene i denne saken. Lover vedtas i alle fall ikke av byråkrater. Og det der med skjult....det virker nå som om noen har oppdaga hva de driver med i alle fall.

 

Med mindre jeg blir forklart noe annet så mener jeg folk bør skylde på politikerne i EU og i Norge om det blir blyforbud. 

Link to comment
Share on other sites

Nok en symbolpolitikk hvor en bitteliten interesseminoritet slukes i flertallstyranniet:

Jeg grøsser med tanke på hvordan en liten interessegruppe som eks. svartkruttskyttere nærmest kan utslettes med dette forbudet. Dette er et påfunn fra folk som vil posere seg selv som miljøhelter og fremstå som tidsmessige politiske korrekte. Private våpeninnehavere kan fritt jages på alle fronter. Det er som man nevner her, de blir stemt på. Vi så hvordan politikere i justiskomiteen forholdt seg til de berørte under "forbud mot automatvåpen", de av oss som sendte mail. Det var noen få som svarte de berørte på mail. Er man "DYKTIG" i de to store mainstream-partiene så holder man velgerne på en armlengdes avstand, si minst mulig, ikke kom folk for nære, hold ryggen fri.  Vi har noen store partimonstere som forlengst har forlatt mannen i gata. 

Vi kan ikke gjøre annet enn å protestere gjennom de demokratiske kanalene vi har, de som tror på at det finnes et hensynstakende demokrati. Det er viktig med skole - helse - eldreomsorg, men for oss friske som er ferdig med skole, friske, ikke underlagt eldreomsorg, vi lever mitt i livet og ønsker å fylle vår hverdag med ting utenom jobben  på vår måte. Mange av oss er i full jobb og tjener landets økonomi, mange har pensjonert seg, vi fortjener å få være i fred. Dette forbudet er en billig måte å skaffe seg politiske poeng hos ikke berørte grupper. 

Politikere og byråkrater skal tjene folket, ikke være dem til byrde. 

 

Jeg snakket med noen fremstående lokalpolitikere her om dagen:

De kjenner meg og nevnte forbudet om automatvåpen, jeg svarte mitt og fikk et forutseende svar fra to som ikke hadde peiling: JA, DET ER VEL EØS-AVTALEN SOM FORPLIKTER...svarte de.

Utrolig kjekt å ha et fremmed flagg å gjemme seg under når et godt argument mangler. De fikk ikke min stemme i høst, heller ikke neste gang.¬¬

Bly.JPG

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Waterloo ligger ikke langt unna Brussel:

Dersom blykuler blir forbudt kan jo svartkruttfolket pakke sammen, jeg tror jeg forstår tegninga her. En genial idé for parolen Aldri mer Waterloo:winke1:

Det var den 18. juni 1815 som skulle endre Europa i slaget ved Waterloo, Napoleon ble slått en gang for alle. Prisen var høy, 40 tusen soldater ble drept og såret. De brukte munnladere og sverd  samt bajonetter, lanser. At det kommer direktiver etter hvert som omhandler sverd og bajonetter (kamputstyr) som beviselig har gjort stor skade i nærheten av Brussel bør nok ikke undervurderes. Jeg tror de med blankofullmakter i Politidirektoratet bør sette seg ned å diktere noen rundskriv før det skjer noe alvorlig.

Waterloo.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...