Jump to content

Trump prøver å få til noe riktig.


Graakall

Recommended Posts

  • 4 months later...
24 minutter siden, Chiefen.v-2 skrev:

Logisk, kanerene skjønner at det ikke vil bli hysteriske tiltak rundt våpenpolitikk i denne presidentperioden

 

Det er allerede gjort hysteriske tiltak rundt våpenpolitikk i denne perioden https://www.bostonglobe.com/news/nation/2018/02/15/trump-blames-shooting-mental-illness-but-signed-bill-making-easier-for-mentally-ill-have-guns/K6HUSsCk8Fd7PpC5sfKdkO/amp.html 

 

;)

Link to comment
Share on other sites

@Holmens Har du en kilde på det? Reguleringen som ble fjernet gjaldt etter de kildene jeg har sett, personer som mottok visse ytelser på grunn av mental uhelse og personer som ble sett på som uegna til å håndtere sin egen økonomi. Jeg finner ingenting om at det gjaldt personer som mottok andre typer ytelser. 

 

Uansett må det være et paradoks for våpenlobbyistene at Obama ga mer penger i kassa enn Trump. Det blir spennende å se om eksporttiltakene virker.

Link to comment
Share on other sites

@DoctoRoy jeg er litt usikker på hva du legger i troverdige kilder, men mitt inntrykk er at aksjene til div våpenprodusenter økte kraftig under Obama og nå sliter flere. Dersom dette er feil så hører jeg gjerne om det:)

 

Beklager @Graakall for at jeg bidro til å dra tråden utafor tema. At eksporttiltakene kan gi bedre tilgang på deler og div er fint for mange her på Kammeret, så det aplauderer jeg også.

 

Det er relativt bratte fall i salget for flere produsenter i USA, det blir spennende å se om det gir ringvirkninger på priser og tilgang på våpen og tilbehør her. Det er sikkert ikke bare rifler det selges mindre av der borte.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...