Jump to content

Revejakten 2017/2018


Generaldfeld

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Kom hjem fra revejakt for kort tid siden........ja dere leste riktig.

Jammen ble det revepels i bakken gitt. Nesten ikke til å tro. Midt på blanke ettermiddagen kom revepelsen slarkenes.

Foranledningen var at jeg hadde vært ute og kråkert (= på kråkejakt) forleden dag. Da kråkeringen var over og man var på vei bort til bilen, kom jaggu revepelsen i godt driv,  langs skogsbilveien.

Man la kjapt sammen 2+2 og fikk det til å bli....4...... mao lokkejakt på rev.

Castor'n var på plass ca litt over kl 16.00 i ettermiddag, med Foxpro'n strategisk plassert, 80 meter unna posten. Velger post med god overhøyde, hvis mulig. I dette tilfellet var det mulig.....mao en dødelig effektiv post.

Revepelsen kom som en rakett etter 10 minutters lokking med forsiktig musepip. Hadde med et par never hundepellets, som ble slengt ut i området Foxpro'n, forut for lokkeøkta.

Dette trixet virker hver bidige gang. Også denne gangen. Revepelsen satte brekket på 2 meter unna revelokken og plutselig var hundepellets mye mer interessant og knaske på enn mus. Reven sto dørgenes rolig og spiste hundepellets for harde livet. 

Fatal feilvurdering. Det ble bråbesøk av VMAX....rett ned på stedet hvil....og hvil. Game over

Viste seg at det var ei tispe.....2017 modell. Kjempefin pels....som hadde blitt enda mer prima kvalitet, om den hadde fått leve et par måneder til, her i verden, men slik ble det ikke.

20170917_173908.jpg.8b660e0e72fd0b4baf5973e7dc7c0fb4.jpg

 

Hadde som vanlig med videokameraet, for å filme seansen, slik at dere evt kunne blitt med på revejakt. Ble kjempefine opptak ut av det................trodde man.

For å få til opptak, må man nødvendigvis trykke på opptaks-knappen. Var helt sikker på at man hadde husket det a gitt, men neeeiii.....ingen opptak ble det.

Greit at man var alene da man oppdaget det, for å si det slik.......OG det er ikke første gangen det har skjedd.....blir sikkert ikke siste gangen heller:D

 

Snipp snapp snute, så var denne revehistorien over.

Edited by Castor
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sur og passe mørna vom.

Da har jeg spadd ned tre to-ukegamle elgvom, lunger og luftrør fra elgfall  på åteplassen. Maggotten hadde begynt, særlig på den ene, men jeg skylte vekk det som var av maggot i en bekk og fikk dermed godsakene for meg selv, eller for reven helst da.

Hver natt har jeg besøk av et eller annet som graver opp jorda der de gamle godsakene har ligget, så nå er det vel tid å kikke litt ut vinduet på nattestid. Nå ser jeg faktisk fram til frost og snø. Hehe. DET må vel være et privilegium for revejegere?

Link to comment
Share on other sites

Åtebu med bare ett vindu er bare halve moroa.

Mange lager seg åtebu med bare ei glugge i retning åtet. Men Åtebua kan gi opplevelser langt bedre hvis den plasseres litt høyt, og med vindu i flere enn en retning. Da kan du sitte og følge med på jorder omkring i måneskinnet, og du får se langt flere rev og virksomhet i lange timer, enn om du bare stirrer rett mot åtet gjennom den eneste glugga. Pass likevel på at vinduene er så pass høyt at reven ikke "ser igjennom" og dermed kan oppdage bevegelser inne i bua.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har hatt åten ute en mnd tid nå uten noe aktivitet. Søndagen tikket det endelig inn en mms med bilde av rev. Kvelden etter litt over kl2300 kom den listende innom igjen. Satt å tittet på den i rundt ti minutter der den sneik seg fra tre til tre før den endelig turte å gå ut i åpent lende.

 

Fint eksemplar som gikk rett ned i smellen med ett utgangshull på størrelse med en 10 kroning. Tatt med Sauer 100. Første jeg har tatt med Hornady Superformance SST 140gr som jo virket veldig bra.

 

r22556278_2001516070092647_1587624173_o.jpg.0e2ec1f360e7f5833aaccdad64ce67e7.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Årets første rev, dog noe utradisjonell jaktform. Naboen klaget på nærgående rev rundt huset, så jeg tok turen dit i går. La ut fint spor av pellets på plen/oppkjørsel/trapp til plen samt en boks makrell i tomat og satte meg under verandaen. Perfekt lys fra utelampa ga fint skytelys. Etter 40 min kom den gående, veldig opptatt med å plukke pellets. Og godt blendet av utelyset fikk den seg en hagleladning på 10 meters hold. Revetispe type lubben på 6 kg og med fin vinterpels allerede. Noen ganger er det for lett :) rev nr to begynte steaks å bjeffe noe voldsomt rett bortenfor, men den kom aldri til syne. Lofoten er gjennominfisert av rev, kort og godt...

image.jpeg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Støtter overstående.............gratulerer med flott felling.

Noen ganger oppleves revejakta for lett, andre ganger oppleves den for vanskelig. Det pleier å jevne seg ut over tid.

Hundepellets og boksmakrell som beskrevet over her, er en bort i mot uslåelig kombinasjon for å bremse opp reven og bidrar tl å gjøre skuddsituasjonen oversiktelig og sikrer uproblematisk felling. Veldig bra

Link to comment
Share on other sites

Takk for det. Nå skal det nevnes at det ikke er hundepellets jeg bruker, men fiskepellets til laks. Og da av en høymarin variant som virkelig lukter fisk. Bikkja blir helt vill når ho får noen slike pellets.

 

Har strødd det utover åteplassen de siste uke og mikkel har laget regelrett stier frem til åtet. Det er altså aktivitet der, men både vind og nedbør har gjort jakta umuli i det siste. Nå derimot, er det stjerneklart og vindstille nærmeste uke... :) 

Link to comment
Share on other sites

Har sett rev bare to ganger siden jaktslutt i vår og trua på årets åtejakt har vært laber. Iallefall på denne siden av nyttår.Spesielt siden det er smågnagerår andre året på rad og enorme mengder mus og lemen høyt og lavt. Jeg har faktisk aldri sett makan til mengder. Etter noen intense uker med hjortejakt og rikelig med slakterester på åteplassen hadde jeg omtrent ikke gjort klar for noe annet enn det.

 

Joda,i begynnelsen av årets første kraftige snøfall kom denne karen for å hente seg en slintre. Totalt ubekymret virret den rundt en stund og satte igang det jeg har av åtevarslere selv om vi hadde fullt lys,åpne gardiner,TV og alt som var.. 60m fra hytta. Jeg stod faktisk ute på trappa når pipinga begynnte. likevel. 

Lynraskt inn i våpenskapet,V-max i magasinet,av med alle lys og varslere,kamre,opp med et knirkete vindu uten at den reagerer i det hele tatt. Tenker at dette må da være en naiv liten unghvalp.

Paff..datt på stedet. 

Viser seg å være en voksen hannrev,fin størrelse og meget fin pels. - Og ikke den typen forsiktige og slue revepelser vi er vandt til her inne.

Noen ytterst få ganger får en de givende,noen ganger skal det være omtrent komplett umulig. 

Fint å være i gang,denne gangen kun takket være åtevarslerene - og muligens en stokk døv rev

 

20171030_213519.jpg

20171030_213635.jpg

Edited by Winter
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Hitproof og Winter.......gratulerer med flott fangst.

Winter, den reven der ser ut til å ha prima pels som bør tas vare på. Her i Kongsberg og de områdene jeg har tilgang på, går det sikkert med 10 rev før en poffer rev med prima kvalitet pels, lik den på bildet, så dette var en gild kar ja.

Link to comment
Share on other sites

Teller bifangst under hjortejakt? Denne karen kom ruslende forbi hjorteposten rundt kl 0930 når jeg skulle til å bryte opp. Forferdelig regnvær på natt og morgenen. Kom når det letnet litt. 

 

308 federal fusion på 90 meter. 

 

Blir desverre ikke pels av slikt. For mye skade pga raskt ekspansjon av kula. 

 

Ser ut til at de ligger litt bak i pelsskiftet på nordvestlandet sammenlignet med den finpyntede karen til Winter. 

20171026_093349.jpg

Edited by Prthhh
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Kan jeg spørre dere revejegere...hva gjør dere med revene dere får?

 

Hva er en god kombinasjon for minst ødeleggelse av pels?

Jeg bruker 180grains Federal F. 30-06 på annet jakt men regner med at denne ødelegger det meste?

Hva er bedre reve-kuler til rifla jeg har?

 

Skal handle meg en 6,5 etterhvert til mindre vilt, regner med at dette er bedre kaliber til denne jakta...kule som anbefales til denne?

Takk :)

Link to comment
Share on other sites

På ‎01‎.‎11‎.‎2017 den 9.19, Mondragon skrev:

Hva er bedre reve-kuler til rifla jeg har?

Bruk det du har.

Sparer neppe så mye revepelsen med 6,5 kontra 30-06. Det vil uansett bli hull i pelsen. Litt harde kuler i storviltkaliber vil normalt gi mindre "splætt effekt" på mindre vilt. Men mye er avhengig av hvor på dyret du treffer, avstand og slikt. "spesial kaliber" til pelsvilt kan være .17 Fireball, 17HMR, 22WMR, 222, 223 og sikkert mange flere. da er det greit med lette kuler i stor fart.

Link to comment
Share on other sites

Med både 30-06 og 6,5(x55?) blir nok reven for liten til at kula stopper i dyret uansett hvilken kule du bruker. Så hvis du vil ha minst mulig skade på skinnet må du nok bruke en FMJ av noe slag, slik at du ikke får så stort utgangshull. Ellers må du som znopi sier gå ned til et .224 kaliber eller mindre. Selv bruker jeg 35gr V-Max i 222 Rem på reven, og da fragmenterer kula såpass mye at det stort sett kun er inngangshull, og lysbrytereffekt.

Edited by Draug
Link to comment
Share on other sites

Skuddpremie på kr 300,- her i området.Får kjøpt predatorkort som koster 50 kr og gjelder for flere sammenhengende grunneierlag og allmenninger.Flott tiltak.

Har selv aldri tatt vare på en revepels,men jakter rev for å hjelpe rådyr/småvilt.Samt at det er en krevende og utrolig spennende jaktform.

Link to comment
Share on other sites

Prinsipielt liker jeg og å bruke mest mulig av det man skyter til noe. Men det er ikke bestandig det funker så bra i praksis. Pen pels bør taes vare på, og jeg har selv tenkt jeg skulle det, men det har ikke blitt noe av enda... Dårlig pelset rev tror jeg ikke det er verdt bryet med.

 

Heftet til NJFF er en god start for å få litt info om hva man trenger, og hvordan ting skal gjøres for å ta vare på pelsen. https://www.njff.no/jakt/Last nedsider for jakt skyting og hund/Last ned jakt/NJFFs revehefte - Jakt og fangst av rødrev 2014.pdf

 

Noen plasser er det skuddpremie. Akkurat hvem som lyser de ut, og hvor mye de er på varierer en del. Du kan kanskje ta kontakt med en lokal Jeger og Fiskerforrening eller noe og høre om de vet om det er i ditt lokalområde. Selv er jeg med på et prøvetakningsprosjekt for Vetrinærinstituttet der jeg skal sende inn diverse prøver (avføring og øre/lever/tunge) for å kartlegge utbredelse av en bendelorm. Dette honorerer de med 400,- per rev.

Link to comment
Share on other sites

På 14.9.2017 den 12.56, Stavanger89 skrev:

Nå må me få igang en tråd for årets revejakt. 

 

Forberedelsene til årets åte er snart ferdig men tenkte i år å prøve med revevarsler. 

Hvilke revevarslere bruker dere? 

 

 

Et lite søk, så finner du en del om dette. Jeg har brukt en slik;

http://www.biltema.no/no/Hjem/Sikkerhet/Alarm/Overvakingsalarm-2000033277/

 

Denne er modifisert slik at det nå er bryter på sensoren samt en jackplugg på mottakeren. Pluggen er koblet i parallell med høyttaleren, slik at høyttaleren ikke lager lyd når hodetelefoner er tilkoblet. 

Oppsettet har fungert utmerket, men fra i år ønsket jeg meg to sensorer. Jeg fikk akkurat en slik i posten, men har ikke testet ennå.

 

Bilderesultat for bestguarder motion detector

Link to comment
Share on other sites

Har egentlig lyst å ta vare på skinnene fra reven, men det er litt knot og aner ikke hva jeg skal bruke dem til. Har et hengende til tørk nå, men den har gjort det siden mars...

jakter i Lofoten og revene har veldig fin pels her. Skuddpremien er en vits (100,-) og det blir primært viltstell for å bedre fuglebestanden (ikke kun rype). Det samt kråkejakt gir faktisk synlig effekt, særlig når det gjelder tjelden.

 

Jakter rett rundt huset så det brukes like mye som mental avslapping i vinrermørket :)

Link to comment
Share on other sites

Veldig bra innstilling det å ta vare på reveskinn, men det krever en del innsats for å få til et bra resultat, er min erfaring.

En annen vinkling, enn å ta vare på reveskinn, er å ta vare på og prekivere reve.....haler. Krever betydelig mindre innsats enn det å ta vare på skinnet/ene.

Et annet moment er at revehalene ikke varierer så veldig mye i kvalitet i forhold til selve skinnet synes jeg.

Her ser dere bilde av begynnelsen på en kreasjon av revehaler. Skal komme tilbake til hvordan det ser ut, bare jeg får nok revehaler, som kan ta en del tid, om "fremdriften" er lik forrige sesong, eller sesongen før der osv:D

IMG_3255.JPG.c461ad0a4d7166f5bff3bd6e40dd1074.JPG

 

Om man vil ta den "helt ut" kan man for eksempel få laget en skinnvest, slik som på bildet under. En dyktig buntmaker ordner det ganske lett, til og med etter mål.

Det er en garantert "eye catcher".......spesielt om man dukker opp på Sandvika Storsenter for eksempel, med en slik kreasjon.

Alle vil plutselig bort for å slå av en prat og ta og tafse på en, mens andre "spytter" etter en stakkar, men som nevnt, man blir veldig fort kjent med fullstendig fremmede mennesker på en helt ny måte liksom. Om man imidlertid ikke liker oppmerksomhet........ja dere skjønner, da bør man ikke dukke opp på Sandvika Storsenter, med denne vesten:D

 

Front/foran

IMG_3261.JPG.27e79dc7ee1910d593a67b6ed3786f33.JPG

 Vesten er som dere ser (fleece) foret innvendig og er nok det varmeste plagget jeg noen gang har vært borti......og jeg fryser ganske lett.

Bakdelen med et slik plagg, er at man får start-nekt tvert, om man dukker opp første dag i elgjakta for eksempel påmontert denne vesten, men rundt bålet eller evt inni gapahuken etter endt drev, er det derimot ingen problem å slenge på seg vesten. 

 

Bak

IMG_3265.JPG.df437afa4ae8449a8f25e9f7124140c6.JPG

Det er en fordel om man har såpass mange skinn når man evt vurderer å få laget en slik vest, at man kan gradere de inn etter farge og lengde, for eksempel.

På denne vesten er selve grom-skinnet i midten, mens på hver side er det annen og litt lysere fargenyanse. Jeg fikk laget min vest med "rævskinn" inkludert som dere ser. Anbefales

Husker ikke akkurat hvor mange skinn det gikk med til denne vesten, men tipper at det var ca 10 stk.

Det er mange dyktige "stylister" i mangel av et bedre ord, rundt omkring i landet, som bare venter på og jobbe med prosjekter, lik eller i nærheten av den på bildet over.

Neste for meg nå, blir ei reveskinns lue. Synes de er jæva tøffe OG er de like varme som reveskinns-vesten, går sikkert knotten fort i overload:)

 

Uansett....lykke til videre med revejakta og evt prekivering av reveskinn ØyvindK

 

Edited by Castor
edit
  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Har blitt et par rever hittil i sesongen. Som nevnt i tråden for sist sesong så er eg ikkje dedikert revejeger men tar muligheten når den kommer. Første rev blei felt tidlig i september under smygjakt etter hjort.297EB1C3-B5F9-4DA9-AF45-6B4F335C2BDB.jpeg.d2847fb5158205599e1ad09670b4552b.jpeg

 

Et reinsdyr og x antall hjort seinere i sesongen ramlet rev nr 2. Denne blei tatt etter samme prinsipp som revejakten eg skreiv om i 2016-2017 tråden. Kort fortalt: veslejenta sover fremdeles urolig om nettene og eg går fremdeles i vinduene og kikker ut når eg først er våken. Så til tross for ein alder på kun 2år har jenta to revepelser på samvittigheten😂

BEEDE8CD-EF19-4621-9218-D01E529532FD.jpeg.a09dba5012e8d8c4e95215304d39d9c3.jpeg

 

Begge blei humant tatt av dage av  358win👍

 

Edited by T3 Varmint
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

På 20. november 2017 den 22.02, Generaldfeld skrev:

Føler dere som jakter rev aktivt om det er mer eller mindre rev i deres område i år kontra ifjor?

Nå svarer jeg kun for meg selv....og mine jaktområder, men i de virker tilgangen på rev utømmelig. Det kan minke på rev utover i sesongen, men så er det påfyll igjen, etter noen dagers "tørke" Min erfaring er det går ca ei uke før ny revefant er på plass.

Om man vil se drastisk nedgang i revepopulasjonen innenfor et bestemt område, må "hele bygda" i sving med organisert jakt på rev, enten via åtejakt eller lokkejakt.....og trykket må vedlikeholdes kontinuerlig over lang tid.

1 eller to mann i bygda som jakter rev, det monner ikke i det hele tatt.

 

Her i Kongsberg er det revespor og se hver bidige gang man er ute, så det er bare å mate på alt man orker.

Apropos spor......kom over disse spora da jeg var ute på spaningsrunde i går.

Var spor etter selveste sjefen i lia som sikkert var ute på inspeksjonsrunden sin:D

Ser ut til å være en skikkelig branne dette.

5a15dfbd37164_20171121_1223531.jpg.2e827467b6512a20f99040e30dc230a1.jpg

 

Så en god del revespor i tillegg, så på neste månefase......om forholdene er like gode som de er ute nå i kveld, blir det revejakt ja. Vært revetørke aaalt for lenge.

Edited by Castor
Skrivefeil/edit
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at det er ganske likt i år som i fjor. Jaktet hardt lokalt fortige sesong, men åtet har vært raidet av mikkel hver gang jeg har lagt i mer. Høstens mikkel nr 1 ble reinspist på få dager og jeg har hverken sett kråke eller ørn der. Og jaggu bjeffer den fortsatt rundt husene her. At kråka er skeptisk skyldes nok primært at den blir utsatt for regelmessig trakassering av undertegnede :)

 

lofoten har fortsatt utmerkede forhold for revejakt, desverre har været vært alt annet enn optimalt siste måned. Kommende uke ser derimot svært lovende ut...

Link to comment
Share on other sites

Nei denne vesten er laget av reveskinn......ikke revehaler.

Som nevnt i innlegget over gikk det med noen skinn. Husker ikke helt hvor mange, men det er en fordel å ha noen å ta av når man skal velge skinn til en slik vest, slik at man får den fargenyansen/e og de kombinasjonene en ønsker.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mellom trærne kom en skygge luskende🐾 Han snuste seg frem til åte. Å lite viste han at på låven satt ikke nissen😂 Så da ble det jaggu revefall første natta i glugga! 4 timer i 4 minus var så absolutt verdt det🦊 skutt på 70 meter med hjemmerulla 40 grain Nosler ballistic tip. Kaliber er selvfølgelig 223Rem💥

82C7EF1C-6B4C-4BCA-B04C-DAB4A9695D32.jpeg

61C6024A-590F-4CF6-A61F-8365BB9F9590.jpeg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Det var nå enda bra at det er progresjon å se når det gjelder revejakta da. Gratulerer med revefall, muligens pels på knaggen og en spennende opplevelse i gluggaglugga.........vsmeen.

Skulle tro at det ikke fantes en eneste levende rev igjen i landet, ut fra aktivitetsnivået i denne tråden.Selv har jeg vært ute og lokka på mikkel 2 ganger på denne månefasen og ikke sett snurten av rev, så det er deprimerende. Kun sett spor etter Mikkel. Blir ny tur i kveld......og i morgen kveld.....og kvelden etter der osv, så dra bør det vel skje noe forhåpentligvis.

Lykke til videre med revejakta videre utover karer og jenter👍

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Grattis med revefall,vsmeen! Flott rev!

 

Morro når alt stemmer. Det gjorde det ikke for meg sist søndag morgen,kom over høy skrent og ser rett ned på en voksen rev stående på hodet og grave ned i et hull. Trodde ikke mine egne øyne da det var sent på morgenen og vært lyst lenge. Fint haglehold men bare rifle med. Han hørte meg utrolig nok ikke da det var en del vind. Fikk bøyd meg rolig ned i skjul å tatt et stille ladegrep.

-Om reven rykka til og bevegde seg i det jeg skaut eller om det var bare et forhastet elendig avtrekk vet jeg ikke men jeg traff den sannsynligvis litt lavt og sikkert rett bak forbeinet. 

Fikk inn et skudd til i flukt,fant litt pelsrester der også,men ikke faen om den skulle legge seg. 

-Prøveskaut rifla for å utelukke denne,ventet en time og begynnte å spore. Treff ved første og andre skudd med pelsrester og blodspor. Til tider en god del. Sporet den 250-300 m og ikke overraskende hadde den stukket seg inn i en grov steinur. Blodspor helt inn. De skal ikke løpe langt i dette terrenget før de finner plenty steder å stikke seg inn. Ikke mulig å få fisket den ut igjen.

Der ligger den egentlig godt,den kommer nok aldri ut igjen.. og det er vel i et lignende hull den uansett ville endt sine dager. Men.

Kan ikke fordra når de ikke detter på stedet,eller iallefall innenfor en noenlunde radius. Men stang ut skjer av og til,desverre.

 

Et par påminnelser i egen erfaringskurv:

# Reven er hardskutt og det er små marginer. Trekk pusten 2 ganger

# Ved skyting i veldig skrå vinkel ovenfra (40-60 grader) sikt høyere. Noe jeg vet forbasket godt...

# Vente mer enn en time før sporing ,kanskje to? - for å unngå at de blir støkket igjen og enten løper milevis eller smetter inn.

# Kombi-spøkelset igjen.. Er slett ikke første gangen jeg skulle hatt en sånn med på fellerundene.

-Noen gode forslag til ikke overprisede kombier,dønn funkjsjonsikkre i kulda med brukandes avtrekk?

 

Om det er mere eller mindre rev på disse kanter(indre Norvest) er det for tidlig å si noe om. Jeg tror det er mer enn i fjor,etter to smågnagerår på rad og kun meg som jakter rev "noenlunde aktivt" i bygda. Relativt mye spor. Nysnø til helga og mere sporing.

Har en slu-rev på åtet no men den er skeptisk på lyset foreløpig. Den viser heldigvis tegn til å bli gradvis tøffere..

 

Stå på folkens,revejakta er viktig!

-både for jegersjela og de minkende småvilltbestandene.

 

 

Edit: Det er to revejakttråder ute og går. En her og en under rovvilt. Kan det ha noe med trafikken å gjøre?

 

 

 

Edited by Winter
Link to comment
Share on other sites

Flott historie Winter. Supert at du deler. Ja rev kan være hardskutt det er sikkert. Opplevd det selv, ved flere anledninger.

En ørliten korreksjon av erfaringskurven din.......punkt 2.......oppover/nedoverskyting.

Da skal siktepunktet være lavere.......ikke høyere slik du "spesifiserte".....ellers kan det fort vekk bli mere bomskyting ut av det👍

Sikkert bare en skrivefeil og den fordømrade autokorreksjon

Link to comment
Share on other sites

Ja absolutt Castor, om du tenker ballistikk ved skyting i høy vinkel,opp eller ned, vil den horisontale avstanden være mindre enn den diagonale og treffpunktet vil være høyere enn det det teoretisk skulle bli etter målt avstand(kall det diagonalt i forhold til det horisontale plan). Dette resulterer i at det kan lett skytes over i betydelige skrå vinkler. Oppover eller nedover. Dette er jeg kjent med.

 

Det jeg ville frem til her med #2 (kanskje misvisende skrevet) er inngangshull i skrotten v.s utgangshull. Med dette mener jeg at kula går gjennom vitale deler med et høyere inngangshull og et lavere utgangshull(pga høy skuddvinkel ovenfra)

-Istedenfor lavt inngangshull og dertil enda lavere utgangshull og heftig utras.

Ganske så sikker på at du er enig Castor,om jeg har forklart meg riktig da.

 

Edit:

Takk for poengtering og klarhet i dette:)

 

 

 

 

 

Edited by Winter
Link to comment
Share on other sites

Iveren etter gårdsdagen dro meg ut fra tanken om senga, og inn i tjukk vadmeldress lue og strikka vott klokka 2315. Bare -2 i glugga idag. Jaggu dukka frøken foxy lady opp inne i skauen 00:55. Peller rester fra kråkefuglanes herjinger som ligger strødd overalt. Åte har gått fra 1m2 til 1000..   

 

80 meter knall og fall med samme medisin💥Årets Nr 2 på åte🦊

EE7808FB-99F4-4A2B-B469-805653E0D3AE.jpeg

12B8F9B8-A639-43E1-BBBC-4D530D1C8FD5.jpeg

  • Like 4
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...