Jump to content

Helsport Fjellheimen superlight 2


Blaser_308

Recommended Posts

Jeg hadde et Helsport ringstind superlight 1-2. 

Har også hatt Hilleberg Nallo GT, Soulo og Akto fra før. 

Har gått helt vekk fra tanken om "superlett" telt. Det blir for spinkel duk for å få et slikt telt lett nok, da er det kontraproduktivt. De sparer også inn på innvendig høyde slik st brukervennligheten går ned. Dårligere ventilasjon senker comforten ytterligere...

Har blitt veldig lei av å få strøket kondens på meg når jeg jonner borti veggene på små telt!

 

For min egen del så solgte jeg småteltene, og kjøpte meg et  HMG Ultamid 2 som jeg setter opp med et par Carbon staver. Dette er et lite pyramidetelt i cuben-fiber /Dyneema som er utrolig lett og tåler "alt" av uvær. Mids takler vind veldig bra! De gir god lufting, god høyde inni, lav vekt, og man slipper problemstillingen med sølete fottøy i for lite fortelt osv. Jeg er i alle fall veldig fornøyd med valget, og skal ikke tilbake til lite telt igjen. 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

hva skal det brukes til? ville vurdert camp.  versjonen om det kan bli mye telttid,  rett og slett pga gedigent fortelt.  tarptent,  locus mfl kan være verdt en vurdering. skal man bare sove i teltet funker det meste.  Har ringstind SL og det er helt greit.  har brukt det i endel vind, og det har også taklet litt snø under reinsjakta. lavt og trangt,  men det duger fint som soveplass for meg og bikkja.  du kan jo også vurdere reinsfjell.  

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg kjøpte ringstind 2 superlight i 2013 for å få et lett telt. Solgte det i fjor og kjøpte vanlig ringstind 2. Beste avgjørelsen jeg har gjort på lenge, vanlig ringstind 2 er så mye bedre på alt! Du kan bruke det hele året, man kan bruke multifuel på vinteren uten å skade teltet, og det mye mer solid, bedre ventilasjon, bedre plass både i høyde og lengde, billigere og bedre.

Eneste minuset er at den veier 1kg mer enn superlight, det kan jeg leve med! 

Edited by kruttskalle
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...