Jump to content

SnurreSprett

Recommended Posts

Hei og god kveld!

 

Arvet en Kongsberg M30 enkeltskudds rifle i .22 som blir plombert til fordel for ny .22 da våpengarderoben ikke tillater begge.. Våpenet har ikke kikkertsikte og min bestefar fant ut at å file ned frontsiktet så det ble finere var en god idé, med det resultat at selv jeg med unge øyne ikke er kar om å se jævelskapen mot det svarte i blinken, så å bruke den til noe seriøs trening blir vanskelig rettferdiggjøre.

 

Ønsker en salong med grei tilgang til magasiner og reservedeler, skinne for kikkertmontasje, mulighet for demper selvsagt; både bolt og halvauto vurderes.

 

Desto viktigere er det at våpenet leverer god presisjon på 100m, og er stor, tung og "biff" nok til å føles som en fullstørrelse jaktrifle.

 

Hva tenker folk er gode kandidater? 

Har du gode samlinger med salongen din, så legg gjerne ved dem også for litt skamløs selvpromotering som absolutt er relevant for tråden! ;)

Link to comment
Share on other sites

CZ455 Varmint om du liker CZ våpen da. Jeg hadde en slik gikk knallgodt, men fikk aldri "godfølelsen".

 

Kjøpte meg her for litt ei Walther Miniatyr. Det er børse det. Synd den ikke har magasin, men det overlever jeg ;) Skal lakke litt stokk og slik på den til sommeren igjen :D 

Link to comment
Share on other sites

Akkuratt kjøpt cz 455 varmint, veldig tilfreds! Justerte avtrekket med yodave triggerkit (ca 200,- inkl. frakt) som fjernet litt kryp og ga meg samme avtrekksvekt som jaktrifla.

Sålangt gode samlinger med det jeg har prøvd. (Winchester sub, eley tenex og cci standard) Legger ved en serie skutt på 50m med tofot. 

Screenshot_20170831-151656.png

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...