Jump to content

Ny med langhold


j0oaa

Recommended Posts

Hei!

 

Har ett ønske og starte med langholdsskyting og trenger rifle til formålet. Skyter/jakter endel med min Tikka T3 i 6,5x55, men er helt grønn på langhold. Ønsker og kjøpe en billig rifle og bygge den til langholdsformål da dagene stort sett er mørke her oppe i nord og man trenger noe og fylle de med. Har lest litt forskjellige tråder hvor det sies at Rem700 i kaliber 300win mag er kurant da det er en billig rifle som kan moddes mye og kaliberet er bra til langhold. Har ladeutstyr og lader selv.

Link to comment
Share on other sites

Du har et glimrende utgangspunkt i den riflen du allerede har..6.5x55 er et kaliber som fungerer utmerket ut til minst 1200 meter, som er relativ billig å skyte med, du kan kjøpe god match ammo med hvilket som helst skytterlag..hadde jeg vært deg så hadde jeg brukt pengene på en egnet langholds kikkertsikte  med nok klikk..mil /FFP retikkel og mil klikk.. om du vil så kan du kjøpe chassis som gjør at den riflen du allerede har er blir så "ubercool" du bare vil.. så bruk pengene på nytt langholdssikte og ekstra ammo..

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Det er jo 7400 tråder om dette her på forumet, og mange av dem fulle av gode og utdypende svar. Hva med å søke litt på forumet?

Vil du ha argumenter for å kjøpe den 300WMen du har lyst på, eller vil ha råd om hva slags rifle og kaliber du bør kjøpe for å skyte langhold best mulig ;)

 

Her er vel de to nyeste trådene. Det kan godt tenkes at de som har svart i den vil svare det samme i denne.

 

 

K

Edited by M67
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...