Jump to content

Verdivurdering


.204 Ruger

Recommended Posts

Hei

Vurderer å avslutte pistol-karrieren, da synet ikke samarbeider lenger. Har kommet i lesebrille-alder, og ser jo ikke kornet lenger 😏

Men hva kan pistolene være verdt?

1. Benelli MP 90S WC .22LR  Denne er vel kanskje 15 år gammel. Umulig å si antall skudd, men kan vel anta 3-4000. Knapt brukt siste 10 år. Topp stand, aldri noe tull. 

2.  Pardini GT-45 i .45ACP  Denne er 6 år gammel. Den er skutt max 50 patroner (tragisk.....) Byttet inn en Tanfoglio i håp om å komme igang igjen. Men det skjedde aldri. 

3. Colt Python, blånert, 6 toms løp, 357 Magnum. Den har nok passert 20 år. Veldig lite brukt, og 98% skutt med .38 Spesial. 

Er det noen gode takstmenn her?

Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, .204 Ruger skrev:

...Colt Python, blånert, 6 toms løp, 357 Magnum. Den har nok passert 20 år...

Det er nok en sannsynlig minstealder, de siste ble laget på slutten av -90 tallet. 

 

7 timer siden, .204 Ruger skrev:

...Er det noen gode takstmenn her?

Åpenbart ikke 😄😄😄:

7 timer siden, nhd skrev:

Kanskje 10 for hver av de to første. 2-3 for Colten.

 

2k for en Python?? Hvis jeg skal selge min så blir det ihvertfall ikke under 10. Kanskje 15. Og om et par år enda mer. Se hva de brukte 586ene ligger på - 11 og 14k de siste jeg så på finn. Også 2000 for en Colt Python? Latterlig.

Link to comment
Share on other sites

Hei 😃

Takk for mange gode innspill. 

Tenkte nok at Colten ville få veldig spredd takst 😄😄

Benellien må jeg si høres fornuftig ut med 10.000,-

men 10.000,- for en ubrukt Pardini? Var ikke det lavt? Såvidt jeg kunne se, ligger de på 20-25.000,- nye

 

hehe, spørs vel om det blir noen fasit på Colten, er den det sitter lengst inne å selge. Og en ting er sikkert, den blir heller plombert, enn solgt for 2.000,- 😉

Link to comment
Share on other sites

Enig. Leste litt for raskt og fikk ikke med meg at den er sgs ubrukt. Nypris i dag er 24. Du bør få 60%. Hadde vært litt mer kurant om den var i 9mm.

Med colten er det litt enten eller. Jeg hadde uansett pris ikke kjøpt den. Den hadde blokkert for en S&W. Men det finnes de som kjøper Fiat også, så kanskje du får 3 for den.

Link to comment
Share on other sites

Det lå en annonse på finn.no hvor en var på utkikk etter en slik Python - han var villig til å gi inntil 14000 (https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=98606402&fks=98606402). Lysten er nok tilstede hos mange, men du opptar jo en verdifull plass i søknadsregimet... I USA går disse for 2-3 ganger prisen i Norge.

 

Selv ga jeg 7000 for min ink. ammo for 500,- og hylster til 500,-. Og jeg synes det var billig!

Jeg bytter glatt min 6" blånerte i en 8" blånert og slenger 4000,- i mellom :-)  om noen har et fint eksemplar til overs :-)

 

Colten er forøvrig det eneste våpenet som bestandig blir med på banen...

Edited by Wintel
Link to comment
Share on other sites

Ser du skriver "vurderer å avslutte"..........

Tenkt på å ta en tur til en optiker ..?  Det er jo morro å skyte :)

Var selv på "lesebrillestadiet" , - mange forskjellige briller som lå og slang alle steder.

Var en tur hos en optiker og fikk prøvd progressive linser .   Helt nytt syn på det meste......!!

Er jo ikke sikkert dette er veien for deg, men jeg følte jeg bare måtte nevne det. 

Muligheter for å gjøre ting med øynene , og fortsette å skyte / ha det morro en stund lenger.....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Må si meg enig med siste taler!

 

Få deg briller tilpasset formålet, og behold våpnene til noen kan arve dem!

 

Jeg vil forøvrig tro at en tilnærmet ubrukt Colt er lett omsettelig for 6k, og mulg å få 8 for om man er litt tolvmodig. 

 

/D

Link to comment
Share on other sites

11 timer siden, cbr skrev:

Ser du skriver "vurderer å avslutte"..........

Tenkt på å ta en tur til en optiker ..?  Det er jo morro å skyte :)

Var selv på "lesebrillestadiet" , - mange forskjellige briller som lå og slang alle steder.

Var en tur hos en optiker og fikk prøvd progressive linser .   Helt nytt syn på det meste......!!

Er jo ikke sikkert dette er veien for deg, men jeg følte jeg bare måtte nevne det. 

Muligheter for å gjøre ting med øynene , og fortsette å skyte / ha det morro en stund lenger.....

Er det mulig å få både blink og sikter noenlunde skarpe da? Trodde det ville bli vanskelig?

Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, .204 Ruger skrev:

Er det mulig å få både blink og sikter noenlunde skarpe da? Trodde det ville bli vanskelig?

Nei, det er ikke mulig å få begge deler helt skarpe, men det er heller ikke nødvendig. Du trenger ikke å se en sirkel skarpt for å vite hvor midten er. Ei heller for å vite hvor ca midten mellom nedre skivekant og nedre del av svarten er, eller hvor midt i en feltfigur er. Med skytebrille skal kornet være skarpt. Om målet er litt diffust, finner du likevel midtområdet på det. Du trenger ikke se ringene på skiva.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...