Jump to content

Justerbare åpne sikter på drilling


Dodraugen

Recommended Posts

Har en Sauer 30s drilling hvor de åpne siktene går 20 cm for høyt på 50m med blyspiss og 30 cm for høyt med helmantel.

Vil ha sikter som man kan justere treffpunkt med, da jeg vil ha mulighet til å kunne skyte med helmantel og blyspiss uten noe mer jobb enn å stille sikte.

Noen som har noe forslag til løsninger? Anser drillingen som et bruksjern så funksjon er viktigere en estetikk.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vil du kunne stille de åpne siktene? Eller ha anbefalinger om et annet sikte? Går ut fra at du ikke tenker på kikkertsikte i tilfelle? 

 

På hagledrillingen har jeg en Aimpoint Micro skrudd fast i skinna med en montasje fra Henneberger. Denne bygger kun en mm så det går fint å bruke kikkertsiktet også. 

Link to comment
Share on other sites

Vil du kunne stille de åpne siktene? Eller ha anbefalinger om et annet sikte? Går ut fra at du ikke tenker på kikkertsikte i tilfelle? 

 

På hagledrillingen har jeg en Aimpoint Micro skrudd fast i skinna med en montasje fra Henneberger. Denne bygger kun en mm så det går fint å bruke kikkertsiktet også. 

 

Vet ikke hvorfor det kom to ganger.  Kan mod slette?

Edited by Skaubjønn
Link to comment
Share on other sites

Mange vil dog hevde at det ødelegger et fint våpen om man borrer opp et par små hull i skinna, slik at verdien synker om man skal selge. Det blir en faktor i vurderingen. MAKnetic montasje fungerer uten hull, kun magnetisk. Jeg har forsøkt den men fikk den kkke til å funke. Forutsetter skinne av en viss dybde og form tror jeg. 

Edited by Skaubjønn
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...