Jump to content

Boydsstokk til M98


Svima80

Recommended Posts

Hei. Er en såkalt "newb" når det kommer til våpen og tilpassing. Har en original M98 30.06 som jeg har brukt i en årrekke. Med litt enkle, men ikke ødeleggende tilpasninger, har jeg fått til noe som har fungert greit. Men jeg har et spørsmål... Jeg har fått med meg litt om Boydsstokker. Er det forhandler i Norge? Har vært innom endel sider fra Statene på nettet som selger Boydsstokker, men det virker ikke som om noen av dem shipper til Norge.

Er Boyds greie stokker? Vet de er såkalte "økonomistokker", men det passer lommeboken min bra akkurat nå... 

Link to comment
Share on other sites

Jaktdepotet er/skal/skulle bli forhandler.

Noen klarer å få handlet via jetcarrier, andre ikke.

Boyds er brukbare stokker, sterke og stygge og passer bra. 

 

Alternativ; https://www.brownells.no/epages/Norge.sf/no_NO/?ObjectID=175505&ViewAction=ViewFaceted&FacetValue_CategoryID=175505&FacetValue_PreDefString_no_2390542=Mauser&FacetValue_PreDefString_no_74517257=98&CurrencyID=NOK&ICShowAllFacets=1

Link to comment
Share on other sites

23 timer siden, Svima80 skrev:

Jeg har fått med meg litt om Boydsstokker. Er det forhandler i Norge?

 

Om det er nokon offisiell importør veit eg ikkje, men Jernia i Stryn (Johan Flo & Søn) har i alle fall solgt Boyds tidlegare. Men om ein då framleis kan kalle det "økonomistokker" er usikkert...

Link to comment
Share on other sites

Søk på "Boyds skjefter" i vår utmerkede (?) søkefunksjon, så vil du få opp flere tråder, der de er omtalt.

 

Du vil sannsynligvis også få opp flere innlegg fra meg, der jeg skriver at Boyds ofte har skjefter på tilbud (jeg får dem på e-post). De selger da skjeftene for 99 dollar stykket, og dermed kan de sendes lovlig til Norge (dyrere peisved er farlig). Det er ikke ofte det er skjefter tilpasset M98 ("large ring", i tilfelle), men skjefter tilpasset omtrent like mekanismer kan brukes, hvis man er litt kreativ med drill og beddemasse eller formtre.

Link to comment
Share on other sites

På 24.8.2017 den 22.48, Svima80 skrev:

Som sagt så er jeg ganske uerfaren/uvitende når det kommer til våpen og tilbehør, så da lurer jeg på hva "large-ring" er?

"Large ring" er størrelsen på fremre låskassebro og innfestingen for pipa i låskassen. På en "vanlig mævvser" er ytre diameter 42 mm, mens gjengediameteren for pipa er 34 mm (tror jeg - andre får rette). Derfor kalles disse gjerne "34/42". Det ble også laget en modell med litt smekrere dimensjoner, disse kalles da "33/40", eller på engelsk, "small ring", og er populære, for de som vil (bruke masse penger på å) bygge opp en lett M98.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...