Jump to content

En liten bråbrems


Recommended Posts

3 timer siden, Thor skrev:

Det er derimot veldig greit at målet holder seg i siktet mens børsa rekylerer.

Det får man også til uten brems om man trener. Fordelen er i tillegg at du legger bort uvanene som gjør at du har dårlige rekylopptak. Brems er vel mest et poeng om du skal skyte fra stillinger hvor du vet at det ikke er mulig å få gode rekylopptak, og for de som skal tømme magasinet fortest mulig mens de nesten holder på å "stikke pipa gjennom pappen" 9_9

Også er det klart at de som har magnumsyka med ultralight rifler selvfølgelig kan komme ut for et aldri så lite behov :D

Edited by Bly
Link to comment
Share on other sites

59 minutter siden, Erlend Meyer skrev:

Tja,  ikke så mye å utdype. Programmet kan beregne kreftene som virker på bremsen, netto kraft i lengderetning var i overkant av 100kN.

Ja, jeg forstår det. Men når du sier 20% bedre hos nr. 2, hva mener du da? Var påkjenningen på bremsen 20% større? Mindre? 

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg er på bærtur Erlend... gjennomførte en del flow measurment på ulike brems design i fjor. Så vidt jeg har skjønt teorien så er det tiden det tar for gassen å evakuere løpet vil være avgjørende for effektiviteten av bremsen. Stort kammer først, vil gjøre at størsteparten av gassene vil forsvinne tidligere enn små kammer først. Der eneste jeg kunne se utifra baffel vinklingen (30-35-40) er at det tar lenger tid å forlate bremsen (3-5ns) men til gjengjeld så tror jeg (begrensninger i programvare) at de er mere effektive enn, rettede bafler,  grunnet horisontal trykk i motsatt retning. De er mindre effektive til å evakuere gassen,  men til gjengjeld så dytter de i mot. Kjørte du testene med konstant trykk i løpet på 600-700 bar i noen ms, eller hadde du en viss mengde som skulle forlate i en gitt retning under gitt initiell trykk?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...