Jump to content

Hvilken ammo har dere i skapet?


smaug

Recommended Posts

Hei, 

 

Lurer på hva dere har i skapet og hva bruker dere til hva? 

Selv har jeg hatt en sjau nå og demontert diverse ukurant test ammo som har gått litt i glemmeboken. Har endt opp med to forskjellige patroner til hver kaliber sånn grovt sett. Jakt børsa i 308 har jeg 150grs Lockbase til trening og diverse jakt som ikke krever ekspanderende prosjektil og TTSX 150 til æljen. Hadde planer om å lade 125grs Sierra pro-hunter STP men har lagt det på is. Finner ikke noe bruksområde til det. 

Til STR'en i 6.5 har jeg NCC 140 til langhold og trening og 95grs V-max til kråka.

222'en har 50grs Sako speedhead og 35grs V-max(ikke testet enda), også tiltenkt kråka. 

 

Hva har dere andre i skapet? 

Link to comment
Share on other sites

6.5x55

123gr Scenar til DFS bane og trening/fugl til jaktbørsa

130gr DL til DFS felt

120gr Sierra GK til rev etc, denne går helt likt med 123gr Scenar, så jaktbørsa er innskutt hele tiden.

 

Når jeg skal bytte løp i feltbørsa blir nok 130gr DL byttet ut med 123gr Scenar. Enklere med minst mulig forskjellige komponenter

 

9.3x62

286gr partizan til trening og 286gr Oryx til jakt

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6,5x55: norma golden target til trening og lapua mega 10,1 gram til rev/rådyr

8x57IS:norma jaktmatch til prøveskyting av denne pipa.Vurderer RWS EVO 201 gr til elgjakta.

17HMR og 22LR:div rester...må snart på handel ser jeg☺

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

222:

-35gr V-max til kråkefugl og rev.

-52gr Nosler CC til blinkskyting.

og 45gr S&B FMJ tiltenkt matfugl hvis jeg får den til å gå brukbart.

 

6,5x55(Krag):

-Lapua Rekrutt ferdigrullet for hylser og blinkskyting.

-Scenar 139gr for blinkskyting.

 

9,3x62:

-Norma Jaktmatch ferdigrullet for hylser og blinkskyting.

-250gr TTSX for elg

også blir det vel noen SuperSonic 231gr for blinkskyting neste gang jeg bestiller noe fra der de har det siden jeg har gått tom for 286gr Partizan.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest T3mann

223:

60 gr Nosler ballistic tip til rev og kråke.

64 gr Winchester Powerpoint  til hare og gås. Plan om å få tak i Scirrocco II 75 grs som erstatning til disse.

69 gr Nosler til trening på stål og papp.

77 gr Lapua Scenar til jakt-trening og jaktammunisjon på rypa. Denne har jeg kartlagt kulebanen veldig nøye ut til 300 meter.

 

Etterhvert som jeg går tom for Nosler 69 så vil Scenar 77 fylle rollen til den. Ser at det er en bakdel å sysle med for mange kuler. Har tro på å ha få gode kuler til jakt og trening. Målet mitt er en lett og flatskytende og et par tyngre som går omtrent likt.

Ellers så har jeg 20 stk 55 gr Federal American Eagle og 40 ish Norma 55 gr FMJ jaktmatch som går dårlig i 1:8 løpet mitt. Om noen har enten nye eller gamle Lapua hylser og er intressert i å bytte/selge med disse så ta gjerne kontakt. 77 gr Scenar kuler er også intressant. Har også 15 stk engangsskutte Normahylser som følger lasset.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...